display result search
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان با تاكید بر اینكه آموزش و پروش باید دانش آموزانی جامعه پذیر تربیت كند، بیان كرد: برای رسیدن به این مهم دانش آموزان باید در جمع قرار بگیرند وگرنه نمی توانیم دانش آموزشی در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت كنیم.
برنامه «گفت و گوی علمی» رادیو گفت و گو با موضوع رابطه ناقص بین آموزش و پرورش و آموزش عالی كشور و با حضور دكتر اسد حجازی عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان به روی آنتن رفت.
اسد حجازی از هدف گذاری در آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه و جامعه پذیری به عنوان رسالت این نهاد گفت و اظهار داشت: هدف گذاری در آموزش و پرورش در سه حیطه شناختی، روانی حركتی و عاطفی حضور دارد. اینكه دانش آموزانی تربیت می شوند كه در نهایت برای ورود به یك رشته خاص در كنكور هدف گذاری می كنند، از اساس اشتباه است.
وی افزود: اگر باور را در دانش آموزان ایجاد نكنیم و تنها با كنكور یا مدارس خاص، دانش آموز رشد پیدا كند، برای جامعه فرد مفیدی نخواهد بود. البته یك بخشی از این موضوع به خود مربی و تعلیم دهنده نیز مربوط است زیرا معلم باید بر سند آموزش و پرورش تسلط پیدا كند.
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان با تاكید بر اینكه آموزش و پروش باید دانش آموزانی جامعه پذیر تربیت كند، عنوان كرد: برای رسیدن به این مهم دانش آموزان باید در جمع قرار بگیرند و اینكه بخواهیم با عناوینی همچون مدارس استعدادهای درخشان آن ها را جدا كنیم، نمی توانیم دانش آموزشی در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت كنیم.
وی تصریح كرد: آنچه در آموزش و پرورش اهمیت دارد، دانش تربیتی است؛ معلم كه نباید صرفا ریاضی درس دهد بلكه باید درس تربیتی بدهد تا دانش آموز برای كشور و جامعه فرد مفیدی باشد.
حجازی با اشاره به اینكه در عصر سازمان یاد دهنده قرار گرفته ایم، گفت: دوران یادگیرنده را گذرانده ایم اما در ایران هنوز به این مرحله نرسیده ایم. آموزش و پرورش در همه دنیا سرمایه گذار است و به همین دلیل معلم جایگاه مهم و ارزشمندی دارد اما در قانون، معلم با كارمند یك اداره، یكسان است.