صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

عضو هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران گفت: از طرح حراج نوروزی حمایت می كنیم اما زمانی كه برای این موضوع انتخاب شده ، زمان مناسبی نیست .

برنامه «صبح و گفت و گو» رادیو گفت و گو با موضوع حراج نوروزی تورهای ایرانی ، با حضور محمد محب خدایی معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مصطفی شفیعی شكیب عضو هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران به روی آنتن رفت.

محمد محب خدایی در آغاز با بیان اینكه بر اساس برنامه ریزی، باید به ظرفیت مناسبی از جذب توریسم برسیم، گفت: همیشه در ایران بر ظرفیت هایی در حوزه گردشگری تاكید داریم كه در دنیا تك هستند مانند ظرفیت های تاریخی، طبیعت گردی و زیارتی.

وی افزود: در ایران همیشه چهار فصل به صورت همزمان وجود دارد. یكی از عوامل مهمی كه در بحث جذب گردشگری مطرح است، فرصت زمانی فصلی می باشد. به عنوان مثال تركیه در فصل زمستان، كل كشورشان تحت شعاع قرار می گیرد، فرصت های جذب توریسم كمتری پیدا می كند.

معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بیان كرد: خوشبختانه در ایران به دلیل پراكندگی ظرفیت های گردشگری و همزمانی آن با بخش فصلی یك ظرفیت بسیار متناسب است زیرا در نیمه شمالی، ایران شرایط مشابهی شبیه كشورهای اروپایی و تركیه را دارد و نیمه جنوبی با كشورهای حوزه خلیج فارس مشابهت دارد.

وی همچنین خاطرنشان با اشاره به اینكه ظرفیت های اقامتی در كشور به خوبی توزیع شده اند، عنوان كرد: اگر مقاصد ورودی گردشگر از چندین شهر به كل كشور توزیع شود، این فرصت را ایجاد می كند تا بتوانیم به هدف گذاری گردشگری برسیم. مسئله مهم دیگر قیمت ها است یعنی با ارزان سازی سفر برای خارجی ها، درصد افزایش جذب توریسم را محقق كنیم.

مصطفی شفیعی شكیب با اشاره به طرح حراج نوروزی تصریح كرد: این طرح، طرح خوبی است و از آن حمایت می كنیم اما زمانی كه برای این موضوع انتخاب شده است یعنی در عید، زمان مناسب نیست زیرا تورهای بزرگ دنیا معمولا از یك فصل یا سال قبل می بندند و عملا نمی توان از این طرح استفاده كرد.

وی اضافه كرد: اساسا مشخص نیست با كدام ایرلاین ها هماهنگ شده است و كدام بازار هدفی را برای جذب توریسم در نظر گرفته ایم و چه تبلیغاتی در كجا و چگونه انجام شده است. همچنین در عید نوروز ایام پیك سفرهای ایرانی هستند و زمان لازم را برای جذب توریسم در اختیار نداریم.

عضو هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران با بیان اینكه اجرای این طرح در فاصله اندك تا عید عملا تبلیغات را غیرممكن می كند، اظهار كرد: در فاصله كمتر از یك ماه، نمی توان تبلیغاتی برای جذب توریسم انجام داد و عوامل اجرایی این طرح نیز اساسا مشخص نیستند.

مرتبط با این خبر

  • امامزاده ابراهیم (ع) شهر آمل جزو امامزاده‌های معروف و شاخص در كشور است

  • یك اقتصاددان در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو:

  • نگذاریم تولیدكننده‌ها دل‌زده شوند!

  • لزوم اقدام نظامی علیه اسرائیل در صورت نقض آتش‌بس

  • مردم غزه نیاز به همدلی زبانی ندارند

  • مردم ولی‌نعمت مسئولان‌/ شعاری كه باید عملی شود!

  • ضرورت شناخت ذائقه مخاطب در تولید محتوای رسانه‌ای

  • تهیه اینترنت پاك با كد دستوری#456*

  • عملیاتی كردن شعار سال نیازمند برنامه جامع در حوزه كشاورزی است

  • به‌جای قضاوت دیگران؛ نقد سازنده داشته باشیم