صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

رئیس مركز تلویزیون های تعاملی كشور با اشاره به كاركرد شبكه «سپهر» برای ارتقای سواد رسانه ای مخاطب، از قرارگیری این تلویزیون روی سیستم پخش زمینی دیجیتال در آینده نزدیك خبر داد.

رضایی با حضور در برنامه "نجوای فرهنگ" رادیو گفت و گو با بیان اینكه بازار محتوای تلویزیون های تعاملی بدون هیچ قید و شرطی آزاد می باشد، اظهار كرد: «عرضه محتوا از سوی تولید كننده محتوا صورت می گیرد كه باید توسط ما طبقه بندی شده و اصلاحات فنی آن ارتقا داده شود.»
وی افزود: «این محتوا باید ارزش انتشار برای مردم را داشته باشد؛ بعد از اینكه این محتوا آماده انتشار شد، در معرض دید دو دسته از مخاطبان قرار می گیرد.»
رضایی گفت: «یك دسته از مخاطبان مردم هستند كه از طریق سایت قادرند محتوای موجود در بازار را مشاهده كننده و اپراتورهای دسته دوم مخاطبان بازار هستند و محتوا را در زیر ساخت خود وارد می كنند.»
وی با بیان اینكه بازار محتوا بصورت یك لیست محتوا را در اختیار مخاطب عام قرار می دهد، ادامه داد: «در زمان مطالعه روی قابلیت های این سرویس به 140 قابلیت برای تلویزیون تعاملی دست یافتیم و تك تك این ها نیز بصورت مجزا قابل انتخاب است.»
رضایی افزود: «عرضه ناگهانی همه این سرویس ها به مخاطب باعث سردرگمی می شود؛ بنابراین برای آغاز كار یكسری سرویس پایه را بصورت اجباری برای اپراتورها معرفی كرده ایم تا به مرور تسلط مردم نیز برای استفاده از این قابلیت ها ارتقا یابد.»
رئیس مركز تلویزیون های تعاملی كشور همچنین از وجود یك شبكه تلویزیونی اختصاصی برای افزایش سواد رسانه ای كشور خبر داد و افزود: «این شبكه برای معرفی تلویزیون تعاملی، روش استفاده از قابلیت ها و محتوا [را پخش می كند].»
رضایی گفت: «این شبكه روی اپراتورها پخش می شود و از طریق ماهواره نیز منتشر می شود و به معرفی برنامه های تلویزیونی و رادیویی نیز می پردازد و در آینده نزدیك روی پخش زمینی دیجیتال ارائه می شود.»
وی افزود: «اطلاعات محتوایی و شبكه ها دارای برچسب های رده بندی است و سیستم بطور هوشمند درمی یابد اگر یك كاربر با سن پایین به سیستم وصل شده است، محتوایی خاص آن گروه سنی ارائه می دهد.»
رضایی بیان داشت: «دستورالعمل هایی برای كمك به تولید داخل یا كمك به تبلیغات رایگان [در تلویزیون های تعاملی] وجود دارد اما در حوزه حمایت رسانه ای از تولید داخل نیازمند یكپارچه سازی میان رسانه و صنعت و بازرگانی هستیم.»
وی افزود: «نوع تبلیغات ما تابع تعداد مخاطب است و زمانیكه بسته تبلیغاتی پخش می شود، به میزان مخاطبان بستگی دارد و نوع محتوا یا گروه سنی مخاطبان اثر ندارد.»
همچنین محمودی، مدیر تلویزیون شیما با اشاره به مخفف شده ی واژه "شبكه متعامل یكپارچه ایران اسلامی" گفت: «ما قادر به سرویس دهی در شبكه های اینترانت هستیم؛ بعنوان مثال شبكه مخصوص نمایندگان مجلس، دانشجویان خاص، پزشكان و... ایجاد می شود.»
وی افزود: «این برنامه ها از جمله كلاس های درس یا كنفرانس های علمی بصورت زنده قابل دریافت است و این ویژگی بصورت خاص مختص شبكه شیما است.»
محمودی گفت: «از دیگر ویژگی های شیما رده سنی مخاطب است و امكان مشخص شدن فرد در پروفایل برای تقسیم بندی دریافت محتوا قابل اجراست.»
وی با اشاره به استقبال دانشگاه های ملی برای پخش برنامه ها روی كانال های خطی اظهار كرد: «این محتوا شامل درس، معرفی دانشگاه و... است و این محتوا را بصورت شیما ارائه كرده و بعدها در قالب یك صنعت رسانه ای بصورت محتوا ارائه می شود.»
محمودی ادامه داد: «این برنامه ها-شبكه های تعاملی- صد در صد ایرانی است و توسط متخصصان ایرانی نوشته شده است.»

مرتبط با این خبر

  • اقتصاد سینما رونق نگرفته؛ گرانی بلیط‌هاست كه گیشه خوبی ساخته

  • وقتی مدیریت تولید به دست دولت است، اتقاق خوبی در اقتصاد سینما رخ نمی‌دهد

  • بازار گوشت قرمز به ثبات می‌رسد

  • علت افزایش قیمت گوشت قرمز مشخص شد؟

  • موفقیت ایران در حمله و دفاع متقابل/ منطقه را نجات دادیم

  • امسال نهاده‌های دامی به موقع تامین خواهد شد

  • حجاب؛ مظهر اسلامیت جمهوری اسلامی ایران

  • بازار گوشت قرمز به ثبات قیمتی می‌رسد

  • افزایش تجرد دختران عامل فرهنگی دارد

  • حجاب یك امر درمانی است و بدون عفاف ارزشی ندارد