display result search
عزیزآبادی فراهانی گفت: نبود برنامه منسجم و مستمر و اراده همگون مدیریتی موجب وقفه در برندسازی فرهنگی شده است.
برنامه "گفت و گوی فرهنگی" با موضوع برندسازی فرهنگی با حضور دكتر فاطمه عزیزآبادی فراهانی مدیر گروه مدیریت فرهنگی و رسانه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از شبكه رادیویی گفت و گو روانه آنتن شد.
عزیزآبادی فراهانی در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به دو رویكرد متفاوت در برندسازی اظهار كرد: برندسازی با رویكرد فرهنگی حوزه های مختلفی را اعم از اقتصاد، سیاست، سلامت، بهداشت، علمی و هنری در بر می گیرد اما در برندسازی در حوزه فرهنگ، یك محصول یا ایده و موسسه در زیست بوم فرهنگ به صورت برند ساخته و تقویت می شود.
مدیر گروه مدیریت فرهنگی و رسانه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینكه برند یك مقوله كاملا فرهنگی تلقی می شود افزود: برند دارای دو بعد مادی و غیرمادی است كه وجه مادی و تصویری آن به حوزه معماری برند و وجه غیرمادی و غیرتصویری آن به هویت و روح برند برمی گردد.
وی با بیان اینكه برند از فرهنگ گرفته می شود و در فرهنگ و برای فرهنگ هم مصرف می شود تصریح كرد: برند از حوزه بازاریابی به فرهنگ وارد نشده بلكه هویتی است كه از ارزش های فرهنگی یك جامعه شكل گرفته و برای اعتلای ارزشی و ایجاد الگوهای رفتاری و سبك زندگی خاص استفاده می شود.
عزیزآبادی فراهانی با بیان اینكه برندسازی برای ما ایرانیان محدوده نشده و راه همچنان باز است متذكر شد: به دلیل نبود برنامه منسجم و مستمر و اراده همگون مدیریتی برای انجام آن معمولاً در برندسازی فرهنگی با وقفه و گسل مواجه می شویم.
مدیر گروه مدیریت فرهنگی و رسانه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تصریح كرد: واژه برند آنگونه كه باید موفق به تثبیت جایگاه خود در مباحث فرهنگی نشده و حتی در بخش های صنعتی نیز به دلیل نبود رویكرد فرهنگی در برندسازی، فرصت ورود به بازارهای جهانی را پیدا نكرده ایم.
وی با اشاره به راهكارهای موفقیت در برندسازی فرهنگی مطرح كرد: یك برند به ویژه در حوزه فرهنگ باید برای سرمایه های فرهنگی موجود، ارزش افزوده ایجاد كند. فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی سرمایه های عظیمی دارد اما مدیریت برندسازی ما دچار مشكل شده ضمن اینكه با نسلی با ذائقه های مختلف مواجهیم و لذا به جای بازاریابی و ذائقه یابی باید بازارسازی كنیم.