گفت و گوی اقتصادی شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 14:30 به مدت 70 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي اقتصادي

حمید معینی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو: ضریب نفوذ بیمه در صنایع کوچک کمتر از 1درصد است

رئیس دانشگاه بیمه درباره نحوه خدمات دهی بیمه به بنگاه‌ها و صنایع کوچک کشور گفت: ضریب نفوذ بیمه در صنایع کوچک کمتر از یک درصد است.

1399/09/13
|
12:50
|

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، دکتر حمید معینی رئیس دانشگاه بیمه و مشاور مدیرعامل یکی از بیمه‌های معتبر کشور با برنامه «گفتگوی اقتصادی» به مناسبت روز بیمه مصاحبه کرد.

رئیس دانشگاه بیمه مشکلات صنعت بیمه را به دو بخش برون سازمانی و درون سازمانی تقسیم کرد و گفت: مشکلات برون سازمانی بیمه قطعاً به شرکتهای بیمه‌ای مربوط نمی‌شود و بیشتر به فرهنگ و باور مردم برمی گردد.

درمورد مشکلات درون سازمانی بیمه هم که به خود شرکت‌های بیمه‌ای مربوط است باید گفت که این شرکتها هنوز از پوسته دولتی خود خارج نشده‌اند.

معینی بخشی از علت بی اعتمادی مردم به بیمه را پافشاری شرکت‌های بیمه در کسب سود دانست و گفت: صنعت بیمه در اکثر کشورها از محل درآمدهای حق بیمه سود نمی‌کند و بیشتر سود این شرکتها از محل درآمدهای غیرعملیاتی است اما از آنجایی که پافشاری عمده سهامداران این شرکتهای بیمه‌ای خصوصی بر سود قرار می‌گیرد لذا به سراغ رشته‌های بیمه‌ای می‌روند که ضریب خسارت در آن‌ها کمتر است.

رئیس دانشگاه بیمه درباره نحوه خدمات دهی بیمه به بنگاه‌ها و صنایع کوچک کشور گفت: ضریب نفوذ بیمه در صنایع کوچک کمتر از یک درصد است و عدم تمایل و اعتماد بنگاه‌ها به بیمه شدن هم به مسائل ریشه‌ای برمی گردد.

وی پوشش بیمه‌ای کارگاههای صنعتی و واحدهای کوچک را در سه بخش آتش سوزی (سیل، آتش، زلزله و طوفان)، بیمه مسئولیت (تأمین جانی) و بیمه درمانی برای پرسنل عنوان کرد و افزود: متأسفانه از طرفی مردم تمایل و اعتماد زیادی به بیمه ندارند و از طرف دیگر نماینده بیمه هم اطلاعات کافی از محصولات بیمه‌ای ندارد.

معینی درباره عملکرد بیمه کشورمان نسبت به سایر کشورها گفت: کارنامه صنعت بیمه در طول چهار پنج سال اخیر نشان می‌دهد که یک سطح از رضایتمندی ایجاد شده است. ایران با رتبه 2.52 در بین کشورهای منطقه به جز کویت، امارات و عربستان از ضریب نفود بیمه‌ای خوبی برخوردار است اما معتقدیم که همچنان باید سطح خدمات را گسترش دهد.

رئیس دانشگاه بیمه با اذعان به اینکه حلقه ارتباطی بیمه با بخش سرمایه گذاری کاملاً قطع شده افزود: شرکت‌های بیمه‌ای جدید به دنبال خلق محصول نوین بیمه‌ای نیستند و همان رشته‌های قبلی را دنبال می‌کنند.

معینی آموزش در حوزه شبکه فروش و بیمه گذاران را حلقه مفقوده توسعه صنعت بیمه دانست و گفت: ما در حال حاضر 70 هزار نفر نماینده فعال در بخش بیمه‌ای جنرال و عمر داریم اما فقط تعداد کمی از این 70 هزار نفر از اطلاعات و دانش بالایی برخورداند.

دسترسی سریع
گفت و گوی اقتصادی