گفت‌وگوی اجتماعی شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 13:30 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي اجتماعي

مدیرعامل شركت واحد اتوبوسرانی تهران: سه هزار و 500 دستگاه اتوبوس تهران فرسوده هستند

ترفع در رادیو گفت‌وگو بیان کرد: در حال حاضر سه هزار و 500 دستگاه از اتوبوس‌های شرکت واحد فرسوده هستند و این آمار فرسودگی روز به روز بیشتر می‌شود زیرا از سال 1389 دولت‌ها هیچ کمکی در زمینه تامین ناوگان نو برای شهر تهران انجام ندادند.

1399/07/20
|
14:00
|

برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بحران‌های حمل و نقل عمومی و با حضور مهندس محمود ترفع مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به روی آنتن رفت.

محمود ترفع در مورد میزان فرسودگی دستگاه‌های اتوبوس در تهران گفت: در حال حاضر سه هزار و 500 دستگاه از اتوبوس‌های شرکت واحد فرسوده هستند و این آمار فرسودگی روز به روز بیشتر می‌شود زیرا از سال 1389 دولت‌ها هیچ کمکی در زمینه تامین ناوگان نو برای شهر تهران انجام ندادند.

وی درباره اقدامات شهرداری تهران اظهار کرد: شهرداری تهران خطوط تندرو که حدود هزار و 200 دستگاه است را راه اندازی کرده است اما در هر صورت فرسودگی اتوبوس‌های واحد شهر تهران در حال افزایش است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از پیگیری مداوم شهرداری تهران و شرکت واحد اتوبوس رانی پایتخت برای تامین اتوبوس‌های جدید گفت و بیان کرد: تا سال 1389، سال‌هایی وجود داشتند که دولت بیش از هزار دستگاه اتوبوس در سال به اتوبوسرانی تهران تحویل داده است. به عنوان مثال دولت نهم در سال 1385 بیش از هزار و 100 دستگاه به شهرداری تهران اتوبوس شهری تحویل داده است.

وی افزود: از سال 1389 به بعد دولت مصوباتی داشته است که دارای ایرادات و مشکلاتی است و نتیجه آن منجر به عدم تامین اتوبوس نه تنها برای تهران که برای هیچ شهری بوده است.

ترفع در خصوص افزایش نرخ اتوبوس توضیح داد و بیان کرد: یک سوم از کرایه حمل و نقل عمومی توسط شهروند پرداخت می‌شود، یک سوم توسط شهرداری و یک سوم دیگر توسط دولت باید پرداخت شود که متاسفانه دولت خیلی وقت است به این تعهد خود عمل نکرده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از پیگیری مداوم سهم دولت در حوزه هزینه حمل و نقل عمومی گفت و بیان کرد: شهرداری چاره‌ای ندارد جز اینکه با افزایش بودجه اتوبوسرانی موافقت کند و افزایش 25 درصدی قیمت‌ها، حتی سهم مردم را نیز پوشش نمی‌دهد.

وی به شرایط موجود اشاره و عنوان کرد: با تحریم‌های ظالمانه‌ای که انجام شده است، محدودیت‌های زیادی روی واردت قیمت خودرو اعمال شده است و در نتیجه شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم. افزایش پی در پی نرخ ارز نیز سبب افزایش قیمت قطعات و هزینه‌های نگهداری اتوبوس‌ها شده است و همه این موارد سبب شده است بخش خصوصی که در این حوزه فعال است، مشکلات زیادی داشته باشد.

دسترسی سریع
گفت و گوی اجتماعی