صبح و گفت و گو شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:00 به مدت 90 دقیقه

رادیو گفت و گو

صبح و گفتگو

نجفی منش: مردم برای خرید هول نشوند تا قیمت خودرو کاهش یابد

رئیس انجمن همگن قطعه سازان کشور اختلاف قیمت خودروهای 100 میلیونی در بازار با کارخانه را حباب دانست و گفت: اگر مردم هول نزنند و خودرو را کالای سرمایه ای نبینند این مشکل حل می شود.

1398/06/27
|
11:45
|

برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع تفاوت قیمت خودرو در بازار و کارخانه در ارتباط تلفنی با مهندس نجفی منش رئیس انجمن همگن قطعه سازان کشور از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

نجفی منش در برنامه "صبح و گفتگو" اظهار کرد: اکثر افراد برای فروش و سود کردن در ثبت نام خودرو شرکت می کنند.

وی افزود: وقتی دولت خودروسازان را مکلف کرده که خودرو را همان قیمت قبلی به مشتریان تحویل دهند بنابراین یک سود حسابی از این جهت نصیب ثبت نام کنندگان خواهد شد.

رئیس انجمن همگن قطعه سازان کشور با اشاره به دلیل تفاوت قیمت خودرو در بازار و کارخانه گفت: کسی که خودرو ثبت نام می کند و تحویل می گیرد به قدری سود می برد که اگر کمتر هم بفروشد مشکلی برای او ایجاد نمی شود.

نجفی منش با اشاره به ضرر 35 هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو عنوان کرد: این ضرر باعث شده خودروساز قادر به پرداخت پول به قطعه ساز نیست و قطعه سازی را در حالت نابهنجاری قرار داده است.

وی در ادامه این "مجله صبحگاهی" تأکید کرد: دولت همانطوری که به گندم و آرد سوبسید می دهد باید سوبسید خودروسازی را هم پرداخت کند.

رئیس انجمن همگن قطعه سازان کشور خاطرنشان کرد: خودروسازی در ایران از قبل انقلاب هم شکل گرفته بود و با شرایط نبود قیمت گذاری در خودرو تا سال 1390 هیچ مشکلی از نظر تأمین وجود نداشت اما مشکل از آنجایی شروع شد که یک بنده خدایی گفت: " پراید کیلویی چند؟" و گرفتاری هایی را برای این صنعت ایجاد کرد.

نجفی منش اظهار داشت: اختلاف قیمت خودروهای 100 میلیونی در بازار با کارخانه حباب دارد و این موضوع با برنامه ریزی، تولید بیشتر خودرو و اگر مردم هول نزنند و خودرو را کالای سرمایه ای نبینند قابل حل است. وی وی با اشاره به ماده 101 قانون برنامه پنجم گفت: طبق این ماده قانونی، دولت در صورت قیمت گذاری و ضرر و زیان مکلف به پرداخت و جبران خسارت است که متاسفانه این کار را نکرد.

رئیس انجمن همگن قطعه سازان کشور یادآور شد: در قراردادهای قبل و بعد برجام 30 درصد تمام تولیدات شرکت های رنو و پژو باید به صورت خودرو و قطعه صادر می شد اما بازی را به هم زدند لذا باید سعی کنیم که این کار به حالت اولیه بازگردد.

نجفی منش با اشاره به راهکار متعادل شدن قیمت بازار با نمایندگی ها گفت: اگر مردم به خاطر حفظ پول به این بازار رجوع نکنند و مواد اولیه قطعه سازان هم تأمین شود، تولید خودرو افزایش خواهد یافت.

دسترسی سریع
صبح و گفتگو