رویداد شنبه تا چهارشنبه از ساعت 12:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

رويداد

ضمن هماهنگی با وزارت كشور؛ نقش مدارس در محلات پررنگ خواهد شد

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به هفته پیوند اولیا و مدارس گفت: با وزارت کشور نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا نقش مدرسه در فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی محلات برجسته شود.

1399/07/29
|
13:15
|

نورعلی عباس‌پور در گفتگو با بخش "باسخنگویان" برنامه "رویداد" رادیو گفت‌وگو با اشاره به فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان و تمرکز بر روابط آموزشی و تربیتی میان نهاد مدرسه و خانه گفت: بخش مهم فعالیت ما، آموزش خانواده‌ها خاصه در حوزه بهداشت روانی است.

وی همچنین به کانال اولیا و مربیان در نرم افزار "شاد" اشاره کرد و از گذران 21 دوره آموزشی بعد از کرونا تا امروز خبر داد.

به گفته عباس پور هر هفته یک دوره در این کانال بارگذاری می‌شود و سرفصل‌هایی نیز برای مدیران مدارس و خانواده‌ها آموزش داده می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش آموزش پایداری در مقابل استرس و تاب آوری در برابر ترس را اصلی ترین سرفصل‌های مورد نظر در این دوره‌های آموزشی عنوان کرد و افزود: خدمات مشاوره خانواده نیز با 380 مرکز در کشور در خدمت خانواده هاست.

عباس پور همچنین از 110 هزار ساعت مشاوره تلفنی به خانواده‌ها در ایام کرونا سخن گفت و ادامه داد: نماینده خانواده‌ها با مسئولان آموزش و پرورش مرتبط می‌شوند و چند نشست نیز با وزیر صورت گرفته است.

وی افزود: روز چهارشنبه نیز نشستی با وزیر بصورت ویدئو کنفرانس داریم و از هر استان سه مدرسه با داشتنِ انجمن‌های برتر، در این نشست شرکت کرده و دغدغه خانواده‌ها مستقیما با وزیر در میان گذاشته می‌شود و وزیر در مقام پاسخگویی بر خواهد آمد.

عباس پور در رادیو گفت‌وگو گفت: انتخاب انجمن‌ها نیز بصورت مجازی صورت می‌گیرد که تا 15 آبان تمدید شد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش همچنین شعار "مدرسه، کانون تربیتی، محله" را بر آمده از سند تحول و موکد کارکرد اجتماعی مدرسه و لزوم تعامل دانست و افزود: با وزارت کشور نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا نقش مدرسه در فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی محلات برجسته شود.

عباس پور گفت: در حال حاضر بیشتر اقدامات دانش آموزی در منازل انجام می‌گیرد و خانواده‌ها در زمینه تحصیلی، نیازمند آموزش هستند؛ خاصه در دوره ابتدایی که بسیاری از مادران خواهند توانست در نقش دستیار معلم آموزش ببینند.

وی همچنین آموزش مهارت ماندن در خانه را از دیگر محورهای آموزشی دانست و افزود: مدرسان ما نیز این دوره‌ها را می‌گذرانند و در حال اجرای آن هستیم.

عباس پور در بخشی دیگر از این مصاحبه رادیویی همچنین به مشکلات فضای مجازی برای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تاب آوری جزو موضوعاتی است که مورد نیاز خانواده هاست و با وجود اینکه فرزند در منزل است، باید مدیریت خشم و عصبانیت صورت گیرد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش همچنین مهارت گفتگو را از موارد تاکیدی دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها برشمرد و افزود: فرزندان باید در منازل سرگرم بوده و ساعات و زمان خود را مدیریت نمایند.

دسترسی سریع
رویداد