خیابان فرصت دوشنبه ها از ساعت 22:00 به مدت 120 دقیقه

رادیو گفت و گو

خيابان فرصت

نگاهی به كاركردهای "الو پارك"؛ جای پارک خودروی خود را قبل از سفرهای درون شهری رزرو کنید

مدیرعامل استارتاپ الوپارک گفت: آمارها در کلان شهر تهران نشان می دهد شهروندان بین 25 تا 30 دقیقه برای یافتن جای پارک صرف زمان می کنند که طبیعتا ترافیک و مصرف سوخت بیشتری بدنبال دارد.

1398/12/21
|
13:29
|

سعید امینیان با حضور در برنامه "خیابان فرصت" با بیان بر اساس بیزینس پلن الو پارک بعد از چهار سال از شکل استارتاپ خارج خواهد شد، اظهار داشت: «این استارتاپ سامانه آنلاین خدمات پارکینگ را ارائه می دهد یا به زبان ساده تر رزرو آنلاین جای پارک را به شهروندان ارائه می دهد.»

وی ادامه داد: «این پلتفرم ارتباط بین عرضه کننده و متقاضی جای پارک را فراهم می آورد.»

امینیان با ذکر مثالی از پارکینگ های عمومی اقدام به تشریح این عملکرد نمود: «پارکینگ های عمومی بسیاری در سطح شهرها وجود دارد که مشتریان و رانندگان از آن استفاده می کنند. سیستم ما این امکان را فراهم می آورد که این مشترین با برنامه ریزی از قبل، جای پارک خود را در سطح پارکینگ های سطح شهر رزرو کرده و بعد با خیال راحت و بدون استرس اقدام به سفر درون شهری نمایند.»

وی به رادیو گفت وگو گفت: «بر اساس آمارهای رسمی بین المللی و داخلی، وقت و هزینه بالایی از شهروندان برای دغدغه یافتن جای پارک خودرو تلف می شود و این یکی از معضلات حوزه حمل و نقلی است.»

امینیان خاطر نشان کرد: «برای ایجاد هوشمند سازی حوزه حمل و نقل در داخل شهر طبیعتا باید مشکلات و گلوگاه های موجود را شناسایی و برای آن ها با استفاده از فناوری اطلاعات و سیستم های نوین به ارائه راهکار بپردازیم.»

وی ادامه داد: «آمارها در کلان شهر تهران نشان می دهد شهروندان بین 25 تا 30 دقیقه برای یافتن جای پارک صرف زمان می کنند که طبیعتا ترافیک و مصرف سوخت بیشتری بدنبال دارد.»

همچنین هدی سادات حسینی فر، مدیر حوزه حمل و نقل در مصاحبه با رادیو گفت وگو با اشاره به عملکرد اپلیکیشن شرکت متبوع اش که در حوزه پرداخت مالی به بیزینس ها فعالیت می کند، اظهار داشت: «شرکت ما در حوزه های مختلف اقدام به تحقیقات می کند که یکی از آن ها لجستیک و حمل و نقل است.»

وی افزود: «مقالات مختلف در حوزه سیستم حمل و نقل هوشمند از سوی این شرکت تدوین می شود و در حقیقت به صورت تخصصی در اکوسیستم حمل و نقل فعال هستیم.»

حسینی فر ادامه داد: «بررسی برندینگ بیزینس هایی که قرار است در حوزه حمل و نقل وارد شوند، از طریق شرکت ما مورد تحقیق قرار می گیرند تا مشخص شود از نظر برندسازی در چه جایگاهی قرار دارند.»

وی در خصوص آمار و ارقام بازار حمل و نقل کشور به رادیو گفت وگو گفت: «سیستم حمل و نقل به اجزای مختلفی از جمله شبکه، وسله نقلیه، افراد و کالا وابسته است و از این مسیر، کسب و کارهای مختلفی به بازی گرفته می شوند تا این سیستم هوشمند را به کار بیاندازند.»

حسینی فر اپلیکیشن های درخواست خودرو را یکی از بارز ترین کسب و کارهای حوزه حمل و نقل با المان هوشمند سازی دانست و افزود: «در حال حاضر دو رقیب اصلی در کنار اپلیکیشن های دیگر داخلی قرار دارند.»

دسترسی سریع
خیابان فرصت