اقدامات سازمان بسیج اساتید در راستای آموزش عالی مهارت محور برنامه گفتگوی علمی، سوم آذر با بررسی موضوع اقدامات سازمان بسیج اساتید در راستای آموزش عالی مهارت محور تقدیم مخاطبان فرهیخته رادیو گفتوگو میشود. 3 سال پیش
نقد و بررسی طرح آمایش دانشگاهها و آموزش عالی برنامه گفتگوی علمی، نهم تیر با حضور كارشناسان به بررسی موضوع طرح آمایش دانشگاهها و آموزش عالی میپردازد. 3 سال پیش
نظارت بر اجرای سند آمایش آموزش عالی ضروری است عامری در رادیو گفت وگو، از نهادهای بالادستی به ویژه مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست كرد كه بر حسن اجرای برنامه ششم توسعه و سند آمایش آموزش عالی نظارت كنند. 3 سال پیش
آمایش آموزش عالی؛ گامی در جهت تحقق عدالت آموزشی یك مدرس دانشگاه به اهمیت موضوع عدالت آموزشی در فضای علمی كشور اشاره و بیان كرد: طرح آمایش آموزش عالی میتواند عدالت آموزشی را به بهترین نحو محقق كند. 3 سال پیش
جای خالی نظام صلاحیت حرفهای در آموزش عالی كشور اسماعیلی از نبود نظام صلاحیت حرفهای در آموزش عالی انتقاد و مطرح كرد: نهادهای نظاره گر در حوزه اجرای آمایش سرزمینی آموزش عالی باید خارج از دولت، مستقل و بسیار دقیق باشند. 3 سال پیش
مقاله محوری؛ مانع مأموریت گرا شدن دانشگاهها مدرس دانشگاه درباره علت مأموریت گرا نبودن دانشگاهها گفت: تا زمانی كه ارتقای اساتید دانشگاهی بر مبنای تعداد مقالات تولیدی و تألیف كتاب باشد قطعاً حاشیه امنی خواهد بود برای اینكه تلاش پژوهشی نداشته باشیم. 3 سال پیش
حركت آموزش و پرورش به سمت بی عدالتی شدید مدیركل سابق نظارت و ارزشیابی وزارت علوم در رادیو گفت و گو با بیان اینكه آموزش و پرورش به سمت بی عدالتی بسیار شدیدی حركت میكند گفت: خیلی از مناطق محروم همچنان دسترسی به امكانات آموزشی ندارند. 3 سال پیش
عدم توازن در آموزش عالی؛ نتیجه مدرك محوری یك مدرس دانشگاه در رابطه با خالی ماندن بیش از 1 میلیون و 500 هزار صندلی خالی در دانشگاهها گفت: سالهاست كه مهارت جای خود را به مدرك داده و همین، توسعه نامتوازن در بخش آموزش عالی را رقم زده است. 3 سال پیش
دلیل خالی ماندن صندلیهای دانشگاهها چیست؟! یك مدرس دانشگاه معتقد است كه نگاه توسعهای صرف به دانشگاهها و بی توجهی به ارتقای كیفی آموزش عالی منجر به خالی ماندن حجم قابل اعتنایی از صندلیهای دانشگاههای كشور شده است. 3 سال پیش
نظارتی بر دانشگاههای غیرانتفاعی نیست/ ساماندهی این مراكز در دستوركار مجلس سخنگوی كمیسیون آموزش مجلس عنوان كرد: طرح «ساماندهی مراكز آموزش عالی غیرانتفاعی» در دستور كار مجلس یازدهم قرار گرفته است. 3 سال پیش
برخی دانشگاهها در ایران شبیه مدارس هستند عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت:برخی دانشگاهها در ایران بیشتر شبیه مدارس هستند تا دانشگاه و لذا همین مسئله سطح دانشجو را هم تنزل می دهد. 3 سال پیش
دانشگاههای فاقد اثربخشی باید حذف شوند رئیس انجمن ژنتیك ایران با اشاره به تأكید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر «هدفمند سازی» و «آمایش سرزمینی» در آموزش عالی گفت: ما اگر همین دو مورد را دنبال كنیم دانشگاه های فاقد اثربخشی خود به خود حذف می شوند. 3 سال پیش
درك ضعیف سیاستگذاران آموزش عالی از مقوله تغییرات دانشیار گروه شهرسازی دانشگاه تربیت مدرس گفت: سیاست گذاران آموزش عالی كشورمان نسبت به مقوله تغییرات بیگانه اند. 4 سال پیش
غفلت از تفكر علمی؛ بزرگترین مانع توسعه آموزش عالی فیروزی غفلت از تفكر علمی و نقادانه را بزرگترین مانع توسعه آموزش عالی ایران خواند و گفت: اگر این تفكر را در آموزش عالی لحاظ كرده بودیم الان برای زندگی در قرن 21 آمادگی بیشتری داشتیم. 4 سال پیش
افتتاح 27 پروژه ملی در دانشگاهها علیرضا عبداللهی نژاد از آئین بهره برداری مجازی از 27 پروژه ملی دانشگاهی خبر داد و گفت: بیشتر این پروژهها طرحهای ورزشی بودند كه میتوان به 18 زمین چمن مصنوعی و افتتاح سالنهای چندمنظوره تربیت بدنی اشاره كرد. 4 سال پیش
سیاستگذاری نیازهای صنعت، گام نخست در مأموریتگرا بودن دانشگاه است منطقی اظهار كرد: نخستین گام در راستای مأموریتگرا بودن آموزش عالی، باید سیاستگذاری و تشخیص نیازهای بازار و صنعت باشد. 4 سال پیش
نبود مدیریت یكپارچه چالش اصلی در مسیر مأموریتگرایی دانشگاههاست هوشمند از نبود زیرساختها برای دستیابی به اهداف سند چشم اندازگفت و بیان كرد: مدیریت درست و یكپارچهای برای دستیابی به اهداف وجود ندارد. 4 سال پیش
چالشها و فرصتهای ماموریت گرابودن نظام آموزش عالی برنامه گفتگوی علمی، سی و یكم تیر با حضور كارشناسان از چالشها و فرصتهای ماموریت گرابودن نظام آموزش عالی سخن میگوید. 4 سال پیش
بررسی ویژگی نظام تضمین كیفیت در آموزش عالی برنامه گفتگوی علمی، بیست و چهارم تیر با حضور كارشناسان از بررسی ویژگی نظام تضمین كیفیت در آموزش عالی سخن میگوید. 4 سال پیش
آمایش آموزش عالی امری اجتناب ناپذیر است سیادت موسوی تاكید كرد: آمایش آموزش عالی امری اجتناب ناپذیر و اساسا نیاز كشور است اما پیش از آن باید دانشجویان این درك را داشته باشند تا بتوانیم كارایی آموزش عالی را ارتقاء دهیم. 4 سال پیش
رشد كمی تحصیلات تكمیلی موجب نقصان در آموزش فارغ التحصیلان می شود جلالی با انتقاد از رشد صرفا كمی تحصیلات تكمیلی، بیان كرد: فارغ التحصیلان ارشد و تحصیلات تكمیلی قرار است به مشكلات جامعه و صنعت بپردازند و نقصان در كیفیت آموزشی این افراد، نمی تواند منجر به پژوهش هایی شود كه گره های جامعه را رفع كند. 4 سال پیش
سند آمایش آموزش عالی با واقعیت ها فاصله دارد سیدمهدی رضایت با اشاره به سند آمایش آموزش عالی در ایران گفت: متاسفانه با وجود اهمیت آمایش آموزش عالی به ویژه در رشته های علوم پایه، در تصویب این سند تعجیل شد و سندی كه در سال 94 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد، با واقعیتها فاصله دارد. 4 سال پیش
تقویت دانشگاهها بر اساس نیازهای منطقه ای، از ضروریات آمایش آموزش عالی است هادوی با تاكید بر ضرورت بازتعریف ماموریت هر كدام از نهادهای آموزشی، گفت: یكی از ضروریات آمایش آموزش عالی، تقویت دانشگاهها براساس نیازهای منطقهای است و هر دانشگاه در هر منطقه و استان باید بر اساس نیازهای آن منطقه و استان ساماندهی شود. 4 سال پیش
ساماندهی آموزش عالی یكی از مهمترین محورهای آمایش است مجتبی شریعتی درباره اقداماتی كه باید در جهت آمایش آموزش عالی صورت بگیرد، اظهار كرد: تحقق اهداف آمایش مهمترین اقدام وزارت علوم است و از مهمترین محورهای آمایش، ساماندهی آموزش عالی و ضرورت توجه به آن است. 4 سال پیش
بررسی دستاوردهای پژوهشی كشور به مناسبت هفته پژوهش برنامه گفتگوی علمی، بیست و پنجم آذر از دستاوردهای پژوهشی كشور به مناسبت هفته پژوهش سخن میگوید. 5 سال پیش
ارائه یك انسان متخصص و متعهد، انتظار جامعه از برنامه های درسی دانشگاهی است حقپناهی به برنامههای درسی در نظام آموزش عالی اشاره كرد و گفت:انتظار از برنامههای درسی در مقاطع تحصیلی مختلف این است كه نیروی انسانی یا همان سرمایه ملی كه به دانشگاهها بعنوان امانت سپرده شده استدر نهایت یك انسان متخصص و متعهدارائه دهد. 5 سال پیش
روحیه دانشگاهی در پژوهشگاه وجود ندارد، سیستم كارمندی بر پژوهشگاه ها حاكم است بیت الله بدرلو با ابراز تاسف از اینكه روحیه دانشگاهی در پژوهشگاه وجود ندارد، گفت: بیشتر سیستم كارمندی بر پژوهشگاه ها حاكم است و همین باعث شده بازدهی پژوهشگاه ها شدیدا كاهش پیدا كند. 5 سال پیش
آموزش و پژوهش شانه به شانه یكدیگرند و نه سایه به سایه همدیگر امیر رضا اصنافی با بیان اینكه آموزش و پژوهش شانه به شانه یكدیگرند و نه سایه به سایه، تصریح كرد: كسی كه دارد پژوهش می كند در یك مرحله ای نیاز به آموزش دارد ولی به این معنا نیست كه مثلا فلان پژوهشگاه مستقیما وارد پروسه جذب دانشجو شود. 5 سال پیش
فرآیند رشتههای آموزش عالی باید متناسب با استان و عرضه و تقاضا باشد فیاض مجتهدی گفت: فرآیند رشتههای آموزش عالی باید متناسب با استان و عرضه و تقاضا باشد و این مهم نیازمند آمایش آموزش عالی است. 5 سال پیش
فرآیند رشتههای آموزش عالی باید متناسب با استان و عرضه و تقاضا باشد مجتهدی گفت: فرآیند رشتههای آموزش عالی باید متناسب با استان و عرضه و تقاضا باشد و این مهم نیازمند آمایش آموزش عالی است. برای انجام این كار باید در یك شورای بیطرف كه منافع استانی و ملی را مورد توجه قرار دهد، رشته های آموزش عالی انتخاب شود. 5 سال پیش
نقش وزارت علوم باید نظارتی باشد مجید سلطانی بیان كرد: وزارت علوم باید یك نقش نظارتی داشته باشد تا تضمین كیفیت آموزش عالی را بررسی كند و بقیه امور را به خود دانشگاه ها بسپارد زیرا دانشگاه ها باید مستقل باشند. 5 سال پیش
آمایش آموزش عالی در نقشه جامع علمی كشور مورد توجه قرار گرفته است حسینی مقدم گفت: طراحی الگوی گسترش آموزش عالی باید متناسب با حوزه های اولویت دار علم و فناوری، نوع موسسات، اوضاع اقلیمی و اشتغال فارغ التحصیلان و مبتنی بر نقشه جامع علمی كشور باشد. 5 سال پیش
كار عملیاتی در خصوص اجرای آمایش آموزش عالی صورت نگرفته است محمدرضا فیاض مجتهدی آغاز آمایش آموزش عالی را سال 95 عنوان و بیان كرد: در این سه سال با وجود ابلاغ آمایش آموزش عالی، عملا كار عملیاتی مناسبی صورت نگرفته است. 5 سال پیش
چرا سند آمایش آموزش عالی در كشور اجرایی نشد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس ضمن آسیب شناسی سند آمایش آموزش عالی در خصوص دلایل و مشكلات پیش روی این سند در راستای عدم اجرای آن در كشور سخن گفت. 5 سال پیش
جایگاه گردشگری در نظام آموزش عالی كشور برنامه رواق تماشا با هدف بررسی مسائل مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری، بیست و هشتم مهر با موضوع جایگاه گردشگری در نظام آموزش عالی كشور تقدیم مخاطبان می شود. 5 سال پیش
نبود برنامه عملیاتی مخل اجرایی شدن آمایش آموزش عالی است ناصر عبادتی نبود برنامه عملیاتی را مخل اجرایی كردن آمایش آموزش عالی دانست و گفت: سند آمایش آموزش عالی پس از نگارش باید به مرحله اجرا برسد اما بدلیل نبود برنامه عملیاتی، این سند كارایی را از دست می دهد. 5 سال پیش
واكاوی آمایش سرزمینی و آموزش عالی برنامه گفت و گوی علمی، بیستم شهریور از بررسی آمایش سرزمینی و آموزش عالی سخن میگوید. 5 سال پیش
تبیین الگوی مرجعیت علمی در آموزش عالی كشور گفت و گوی علمی كه برنامهای با هدف طرح مبانی و مباحث مختلف علمی است، بیست و ششم مرداد از الگوی مرجعیت علمی در آموزش عالی كشور سخن میگوید. 5 سال پیش
اعطای اختیار عمل به دانشگاه، منجر به افزایش كیفیت برنامه های درسی می شود مدیر كل دفتر برنامه ریزی آموزشی آموزش های حرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای بیان كرد: هرچه به دانشگاه ها اعتماد كنیم و اختیار عمل بیشتری دهیم، شاهد افزایش كیفیت در برنامه های درسی خواهیم بود. 5 سال پیش
تمركز زدایی و استقلال از وزارت علوم سبب گرایش به مدرك گرایی میشود دكتر سید محمد مهدی هادوی اظهار داشت: با توجه به مدرك گرایی كه در جامعه وجود دارد، اگر سیاست گذاریها به صورت متمركز انجام نشود، دانشگاه ها كه به دنبال استقلال مالی هستند، به سمت اعطای مدرك می روند و كیفیت كار شدیدا افت می كند. 5 سال پیش
مجلس به دنبال تغییر شرایط كنكور به نفع رشته های مهارتی است سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مجلس از طریق مركز پژوهش ها به دنبال تغییر شرایط كنكور به نفع رشته های مهارتی است. 5 سال پیش
آمایش آموزش عالی و تجدیدنظر در برنامه های درسی دانشگاه ها گفت و گوی علمی كه برنامهای با هدف طرح مبانی و مباحث مختلف علمی است، بیست و سوم مرداد از آمایش آموزش عالی و تجدیدنظر در برنامه های درسی دانشگاه ها سخن میگوید. 5 سال پیش
وزارت علوم باید بازنگری درسی را در اختیار دانشگاه ها قرار دهد مدیركل برنامه ریزی آموزشی دانشگاه فنی وحرفه ای گفت: تمركز زدایی و اعتماد به دانشگاه و دادن اختیارات بیشتر، سرعت حركت در بازنگری درسی را بدنبال دارد و به همین جهت وزارت علوم باید بازنگری درسی را در اختیار دانشگاهها قرار دهد. 5 سال پیش
دولت نهم و دهم آموزش عالی را با خاك یكسان كرد! شاه میری گفت: رشد بی رویه دانشگاه های علمی كاربردی و پیام نور و خارج شدن این دانشگاه ها از وظیفه ذاتی خود در آموزش عالی دولت نهم و دهم، سبب افزایش دانش آموختگان بدون در نظر گرفتن نیاز جامعه شد. 5 سال پیش
دوپینگ در دانشگاه ها رو به افزایش است مدیركل دفتر حقوقی وزارت علوم مقاومت دانشگاه در ثبت پایان نامه ها را در سامانه ایران داك تخلف آشكار مدیران دانشگاه دانست و افزود: خرید پایان نامه نوعی دوپینگ یا فساد در بحث آموزش است. 5 سال پیش
دانشگاه های ایران تحول آفرین نیستند دبیر انجمن اسلامی دانشجویان آزادی خواه دانشگاه شهید بهشتی گفت: مطرح شدن موضوع دانشگاه های تحول آفرین حاكی از این است كه دانشگاه های كشور تحول آفرین نیستند. 5 سال پیش
واكاوی مفهوم مهندسی فرهنگی در نظام آموزش عالی گفت و گوی فرهنگی قصد دارد تا در برنامه بیست وهشتم خرداد با طرح مفهوم مهندسی فرهنگی در نظام آموزش عالی مخاطبان را همراهی نماید. 5 سال پیش
تحلیل تجاری سازی آموزش عالی در مناظره علمی مناظره علمی كه به چالش موضوعات روز از منظر علمی اختصاص دارد، بیستم خرداد به بررسی تجاری سازی آموزش عالی می پردازد. 5 سال پیش
گفت و گوی علمی آمایش آموزش عالی را واكاوی می كند گفتگوی علمی برنامهای با هدف طرح مبانی و مباحث مختلف علمی است، سیزدهم خرداد از آمایش آموزش عالی و تجدید نظر در درسها و رشته های آموزش عالی سخن میگوید. 5 سال پیش
دانشگاه ها نقش ویژه ای در گام دوم انقلاب دارند محمد مهدی هادوی گفت: ورودی دانشگاهها دانش آموزان هستند و این بدان معنا است كه بخش زیادی از مردم درگیر موضوع آموزش عالی هستند و به همین جهت باید نقش ویژهای برای دانشگاهها در گام دوم انقلاب در نظر گرفت. 5 سال پیش