دانشور گفت: شاید مجموع ویدئوهای ما در طول هفته به 3 ساعت نرسد، اما در مدرسه تابستانی در بحثهای مختلف به جای اعطای ماهی، ماهیگیری را به بچهها یاد میدهیم.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، برنامه گفتوگوی اجتماعی با موضوع «چالش اوقات فراغت در تابستان كرونایی» با حضور مجتبی دانشور (مدیركل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران) از رادیو گفتگو پخش شد.
مجتبی دانشور درباره اقدامات شهرداری تهران در حوزه اوقات فراغت گفت: شهرداری تهران بنا به وظیفه خود برای پركردن اوقات فراغت یا ایام نوروز هرسال برنامههای متنوعی دارد، اما امسال با توجه به شرایط كرونا نمیتوانیم رویدادهایی در پاركها داشته باشیم.
دانشور افزود: در تابستان 98 در هر محله و پاركی در تهران به مدت 40 روز برنامههایی به نام شادستان تهران داشتیم و سعی میكردیم ساكنان محله را سرگرم كنیم.مدیركل آموزشهای شهروندی شهرداری عنوان كرد: امسال طرحی به نام مدرسه تابستانی تهران داریم و شامل مجموعه فعالیتهای فرهنگی-هنری در بستر وب است كه این هفته پنجم و پایان دوره اول بود.
هدف ما در این بخش صرفاً نوجوانان بود و روی مهارتهای بازیگری، گویندگی، سوادرسانهای، فیلمسازی، موسیقی، قرآن، داستان نویسی و طنز برای بچهها با استفاده از افراد شناخته شده، كار میكنیم.وی خاطرنشان كرد: مجموع ویدئوها یك میلیون بازدید داشته و تا به حال نزدیك به 60 ویدئو منتشر شده كه بعد از یك هفته تأخیر فاز دوم آن را شروع میكنیم.دانشور درباره كارهایی كه قرار است قبل از شروع مدارس در شهریورماه انجام شود، گفت: نقش خانواده در اینجا تعیینكننده است و بچهها دایره ارتباط با همسالان خود را از دست دادند و در این شرایط فقط یك خانواده توانمند از پس آن برمیآید.
در معاونت اجتماعی شهرداری تهران، اداره كل امور بانوان كارهایی را انجام داده و فعالیتهایی در مناطق و ستاد برای توانمندسازی زنان خانهدار انجام شده است.مدیركل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران یادآوری كرد: شهرداری تهران به دلیل محدودیتی كه در ابزار رسانه دارد، میتواند از تبلیغات مجازی و صداوسیما استفاده كند، اما جایی مانند آموزش و پرورش یا خود صداوسیما بیشتر میتواند در این زمینه فعال باشد.
وی با اشاره به آماری كه مدتی پیش رصد كرده تشریح كرد: 11 درصد از افراد در نظرسنجی میگفتند اخبار و اطلاعات خود را از فضای مجازی میگیرند و 32 درصد از رسانه ملی و طبعاً میزان نفوذپذیری رسانه ملی بیشتر است. این آگاهی افزایی باید در خانواده بیشتر شود.دانشور درباره مهارت افزایی عنوان كرد: مهارت افزایی منجر به پر كردن اوقات فراغت میشود و در حال حاضر مهارتهایی به بچهها یاد میدهیم كه بتوانند پروژهای را انجام دهند؛ به عنوان مثال، در كارگاه انیمیشن طراحی شخصیت به بچهها یاد داده میشود و در مدرسه تابستانی در بحثهای مختلف ماهیگیری را به بچهها یاد میدهیم. شاید مجموع ویدئوهای ما در طول هفته به 3 ساعت نرسد، اما به واسطه این زمان بچهها میتوانند با هم چالش و بحث داشته باشند.