خبرگزاری برنا؛ جذب زائر از این پس از طریق دفاتر زیارتی صورت می‌گیرد

به گزارش برنا؛ برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌‍وگو در خصوص چگونگی تغییرت در نحوه اعزام زائران به عتبات با علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت به صورت تلفنی گفتگو كرد.

1400/07/28
|
15:15

رشیدیان با اشاره به تغییر شرایط و وضعیت كلی فرآیندهای زیارت در یك سال گذشته اعلام كرد: با توجه به این شرایط، یك بازنگری در كل فرآیندهای اجرایی سازمان حج و زیارت داشتیم و در این راستا بیشترین تغییرات در حوزه زیارت عتبات در سوریه انجام شده است.

وی با یادآوری این موضوع كه پیش از این اعزام زائر با فراخوان‌های متمركز صورت می‌گرفت، اظهار كرد: توزیع زائر به وسیله یك شركت مركزی به اسم شمسا بین دفاتر زیارتی انجام می‌شد اما این روال تغییر داده شده است زیرا بیش از دو هزارو 500 دفتر زیارتی داریم كه در اقصی نقاط كشور پراكنده هستند و جذب زائر از طریق این دفاتر انجام می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تصریح بر اینكه برای جلوگیری از رقابت و اینكه تشدید قیمت صورت نگیرد موضوعاتی مانند مسكن، حمل و نقل و تغذیه و تداركات را با گروه‌های مختلف مورد درخواست پیش قرارداد می‌بندیم، بیان كرد: این پیش قرارداد در سامانه زیارتی قرار می‌گیرد.

وی افزود: دفاتر زیارتی می‌توانند بر اساس سلایق و خواسته‌های زائرین این خدمات را ارائه دهند. زائرین می‌توانند نوع هتل، تعداد روزها و ستاره هتل، سیستم حمل و نقل و سیستم تعذیه خود را انتخاب كنند و گروه‌های زیارتی بر اساس این انتخاب‌ها شكل می‌گیرد. مسائلی مانند بیمه و بهداشت و درمان و همچنین مباحث فرهنگی نیز به صورت متمركز ساماندهی و خدمات دهی می‌شود.

دسترسی سریع