وزارت آموزش و پرورش: بسیاری از دانش‌آموزان استثنایی منشا اثر و ثمر هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار كرد: بیش از 3 هزار معلم و فعال آموزشی و تربیتی در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استثنایی كار می‌كنند.

1399/09/10
|
13:45

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اردل و به نقل از مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی در گفتگوی تلفنی با برنامه روزنه رادیوی گفت و گو گفت: روش‌های تعلیمی و تربیتی دانش‌آموزان استثنایی تمام ماموریت‌های تربیتی دانش‌آموزان عادی را در برمی‌گیرند.

وی افزود: دانش‌آموزان استثنایی علاوه بر خدمات آموزشیِ وزارت آموزش و پرورش، بخشی از خدمات خود را از سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت و درمان دریافت می‌كنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به این كه آموزش استثنایی به طور جدی از سال 1370 در ایران راه اندازی شد، عنوان كرد: در حال حاضر یك هزار 600 مدرسه‌ی خاص و استثنایی در كشور فعالیت می‌كنند.

وی با اشاره به این كه 21 هزار مدرسه در كشور پذیرای دانش‌آموزان استثنایی هستند، توضیح داد: امروزه بیش از 3 هزار معلم و فعال آموزشی و تربیتی در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استثنایی كار می‌كنند.

حسینی با اشاره به تفاوت‌های آموزش و پرورش عادی و استثنایی، اظهار داشت: دانش‌آموزان استثنایی در كنار گذراندن تمام مراحل آموزشی عادی، 2 دوره‌ی «پیش حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» را سپری می‌كنند.

وی افزود: دانش‌آموزان استثنایی قبل از ورود به مقطع اول متوسطه باید دوره‌ی «پیش حرفه‌ای» را گذرانده باشند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور با اشاره به این كه دانش‌آموزان استثنایی می‌توانند در 36 دسته مهارتی منحصر به خودشان آموزش ببینند، عنوان كرد: در حالت كلی تمام دانش‌آموزان استثنایی می‌توانند در یكی از 158 رشته فنی و مهارتی تحصیل خود را پیگیری كنند.

وی با اشاره به این كه برخی از كتاب‌های مدارس استثنایی با كتاب‌های عادی و دانش‌آموزی تفاوتی ندارند، عنوان كرد: بخشی از كتاب‌های دانش‌آموزان استثنایی به مناسب سازی نیاز دارند، در حالی كه برخی از دانش‌آموزان به كتاب‌های منحصر به شرایط خود نیاز دارند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش بیش از هزار جلد كتاب درسی را برای دانش‌آموزان استثنایی مناسب سازی یا تالیف كرده است.

وی با اشاره به این كه بسیاری از دانش‌آموزان استثنایی در طول تاریخ توانسته‌اند منشا اثر و ثمر باشند، تاكید داشت: نگرش جامعه در مورد دانش‌آموزان استثنایی باید تغییر پیدا كند

دسترسی سریع