رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: بر اساس پروتكلهای موجود، تاكنون حدود 50 درصد از مدارس استثنایی كشور از ابتدای مهر 1400 تا به امروز فعالیت میكنند.
به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، سید جواد جسینی معاون وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور در برنامه «روزنه» رادیو گفتوگو، اظهار كرد: مدارس استثنایی در طول پاندمی كرونا فعالیت میكردند و در پیكهای خطرناك شیوع ویروس به طور انفرادی خدمات مختلف را ارائه میدادند.
وی افزود: بر اساس پروتكلهای موجود، تاكنون حدود 50 درصد از مدارس استثنایی كشور از ابتدای مهر 1400 تا به امروز فعالیت میكنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: آن دسته از مدارس استثنایی كه زیر 50 نفر جمعیت دارند، در حال حاضر باز هستند.
وی با اشاره به اینكه حدود 1700 مدرسه خاص استثنایی در ایران وجود دارند، ادامه داد: میانگین جمعیت در هر مدرسه استثنایی حدود 50 نفر است.
حسینی درباره بازگشایی مدارس بیش از 50 نفر جمعیت، گفت: مدارسی كه بیش از 50 نفر جمعیت دارند، بر اساس الگوی آموزشهای به طور انفرادی بازگشایی میشوند.
وی با بیان اینكه امروزه حدود 80 هزار دانشآموز در مدارس خاص كشور تحصیل میكنند، عنوان كرد: حدود 70 هزار نفر در مدارس تركیبی فراگیر و مدارس پذیرا درس میخوانند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور با اشاره به كمبود نیروی انسانی در مدارس خاص و استثنایی كشور، توضیح داد: مقرر شده تا هر سال 10 درصد از افراد جذب شده در كل مجموعه آموزش و پرورش در سازمان آموزش و پرورش استثنایی خدمت كنند.
وی با اشاره به این كه امكانات آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی ایدهآل و كامل نیست، افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی از روز اول تأسیس تا به امروز توانسته است تا 18 برابر، پوشش تحصیلی دانشآموز با نیازهای ویژه كشور را افزایش بدهد.
حسینی تصریح كرد: آموزش خاص و استثنایی حدود 5 تا 10 برابر بیشتر از آموزش و پرورش عادی هزینه میخواهد.
وی با اشاره اینكه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پاندمی كرونا 361 هزار دستگاه تبلت به دانشآموزان كل كشور هدیه داد، گفت: بر اساس بودجه سال 1400 ما نزدیك به 200 میلیارد تومان را برای رفع نیازهای دانشآموزان نیازمند به استانهای مختلف میدهیم.