صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

پوركمالی گفت: برای كیفیت بخشی در نظام دانشگاهی ایران، باید اسناد، قوانین و مقررات بر مبنای نقشه جامع علمی كشور و اسناد بالادستی تنظیم شوند و اختیاراتی به دانشگاه ها در راستای بومی سازی مأموریت های آنها تفویض گردد.

برنامه "مناظره " با موضوع چالش های كیفیت بخشی در نظام دانشگاهی ایران با حضور دكتر علی پوركمالی اناركی معاونت آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از شبكه رادیویی گفت و گو روانه آنتن شد.

پوركمالی اناركی در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان داشت: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی قدمت طولانی دارد و با شروع تربیت معلم در كشور كه صد سالگی خود را پشت سر می گذارد تاسیس شده است.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دارای 9 دانشكده و بالغ بر 220 عضو هیئت علمی است كه 72 نفر از اعضای هیئت علمی دانشیار و استاد تمام هستند. ضمن اینكه 20 رشته در مقطع كارشناسی، 45 رشته در مقطع ارشد و 11 رشته در مقطع دكتری در این دانشگاه تدریس می شود.

معاونت آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: همزمان با توسعه كمی باید به كیفیت نیز توجه كرد. سیاست هایی كه وزارت علوم در سال های اخیر درخصوص كنترل كمیت تعداد مراكز و موسسات آموزشی و دانشجویان در پیش گرفته اثرات خوبی را داشته و خواهد داشت.

پوركمالی اناركی در ادامه برنامه مناظره از شبكه رادیویی گفت و گو اظهار كرد: مسئله مهم در ارتباط با كیفیت بخشی در نظام دانشگاهی ایران، استمرار كیفیت و شناسایی نقاط قوت و ضعف است كه در تمام مراحل ورودی فرآیند و خروجی باید انجام شود تا سیستم اصلاح شود. در حال حاضر یكی از مشكلات جدی در دانشگاه ها این است كه ما از وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان مان هیچ اطلاعی نداریم.

معاونت آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با تاكید بر ضرورت توجه به استانداردسازی و الزامات آن در رابطه با حوزه كیفیت بخشی گفت: متأسفانه در این زمینه غفلت زیادی داریم و متناسب با نیاز واقعی جامعه و نظر مشتریان خود كار نكرده ایم.

وی ادامه داد: درست است كه ما برای رشد علمی كشور باید دانش، علم و مقاله تولید كنیم اما یكی از ماموریت های مهم دانشگاه ها آموزش در حوزه مهارت های مورد نیاز و اشتغال پذیری دانشجویان است.

پوركمالی اناركی در ادامه برنامه مناظره رادیو گفت و گو بیان كرد: وقتی تمام برنامه ها و كیفیت آن ها مبتنی بر تولیداتی است كه دردی از جامعه برطرف نمی سازد و تك بعدی هستند نمی توان انتظار كیفیت بالا در نظام دانشگاهی را داشت.

معاونت آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در خاتمه یادآور شد: برای كیفیت بخشی در نظام دانشگاهی ایران، باید تمامی اسناد، قوانین و مقررات بر مبنای نقشه جامع علمی كشور و اسناد بالادستی تنظیم شوند و اختیاراتی هم به دانشگاه ها در راستای بومی سازی مأموریت های آنها تفویض گردد.

مرتبط با این خبر

  • هر رأی مردم به‌مثابه گلوله‌ای به سمت دشمن است

  • دشمن به هنجارشكنان هویت می‌دهد

  •  تأثیری كه حمله ایران به اسرائیل بر برخی اعراب منطقه گذاشت

  • تولیدِ كیفی با تزریق امید به كارگران محقق می‌شود

  • ضرورت معرفی چهره‌های حدیثی و علمی و انقلابی مدفون در آستان عبدالعظیم حسنی (ع) به مردم

  • توفان طبس؛ دست خداوند پشت سر مردم ایران بود

  • نقش‌های توسعه‌بخشی رادیو به‌ویژه در جوامع كوچك تر كماكان پررنگ است

  • جهش تولید؛ در سایه ارتقای معیشت و كنترل تورم

  • دعوت از هنرمندان ایرانی خارج كشور و ترویج فرهنگ بی‌حجابی

  • رهبر انقلاب: با جهش تولید جیب و دست كارگر پُر می‌شود