گفت و گوی اقتصادی شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 14:30 به مدت 70 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي اقتصادي

مدیركل اداره استاندارد استان تهران: رضایت مشتری از کالا نیازمند زیرساخت‌های کیفی است

طاهری در رادیو گفت‌وگو رضایتمندی مشتری را مساوی با کیفیت مورد قبول کالا دانست و گفت: رضایتمندی مشتری از کالا نیازمند زیرساخت‌های کیفی است.

1400/08/19
|
13:41
|

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، دکتر محمودرضا طاهری، مدیرکل اداره استاندارد استان تهران با برنامه «گفتگوی اقتصادی» درمورد پیش نیازهای کیفی سازی تولیدات ملی گفتگو کرد.

طاهری رضایتمندی مشتری را مساوی با کیفیت مورد قبول کالا دانست و گفت: رضایتمندی مشتری از کالا نیازمند زیرساخت های کیفی است.

وی افزود: نخستین زیرساخت کیفیت، تفکر کیفیت است یعنی اول باید تفکر افرادی که در هر زمینه ای کار می کنند را کیفی کنیم که این هم نیاز به آموزش دارد.

مدیرکل اداره استاندارد استان تهران، تعریف استانداردهای لازم در هر زمینه ای اعم از کالا و خدمات را به عنوان گام دوم مطرح کرد و گفت: البته ممکن است یک کالا استانداردهای لازم را داشته باشد اما کیفیت آن کالا از نظر مشتری مطلوب نباشد و مورد پسند واقع نشود.

طاهری با تأکید بر این نکته که استاندارد الزاماً مساوی با کیفیت نیست گفت: هر کالایی برای اینکه کیفیت داشته باشد الزاماً باید از استاندارد برخوردار باشد.

مدیرکل اداره استاندارد استان تهران رقابت پذیری را از مولفه های افزایش کیفیت کالاها و خدمات دانست و تأکید کرد: آموزش کیفیت باید جزو برنامه های هر سازمانِ ارائه دهنده خدمات باشد.

طاهری یادآورشد: بر اساس قانون تقویت استاندارد، سازمان ملی استاندارد به عنوان تنها مرجع رسمی باید اعطای جایزه ملی کیفیت را شروع و از درجه اهتمام تا تندیس زرین را اعطا کند.

مدیرکل اداره استاندارد استان تهران اضافه کرد: سازمان استاندارد موظف است که نرخ رشد کیفیت را سالانه به مردم اعلام کند.

وی از ارتقای سطح کیفی استانداردها در بسیاری صنایع به ویژه صنایع غذایی سخن و افزود: در برخی صنایع هم نتوانستیم به سطح کیفی مورد نظر و مطلوب برسیم.

طاهری با بیان اینکه کشور ایران از نظر سخت افزاری و تجهیزات مشکلی در حوزه کیفیت ندارد گفت: مشکل اصلی، عدم وجود نیروی ماهر و مشکلات نرم افزاری است.

مدیرکل اداره استاندارد استان تهران با اشاره به نقش موثر و رسالت رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم درمورد حق و حقوق مشتری گفت: اگرچه در برخی موارد زور اداره استاندارد به تخلفات نمی رسد اما در بیشتر موارد هم کالاهای غیراستاندارد جمع آوری و ضبط می شوند.

دسترسی سریع
گفت و گوی اقتصادی