گفت وگوی علمی شنبه تا چهارشنبه از ساعت 21:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي علمي

مدیركل اسبق آموزش و مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش: کرونا اهمیت هفته "پیوند اولیا و مربیان" را دو چندان کرد

اکبری در رادیو گفت‌وگو بیان کرد: امسال به دلیل شرایط کرونایی اهمیت هفته پیوند اولیا و مربیان دو چندان شده است.

1399/07/28
|
09:39
|

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، جعفر اکبری مدیرکل اسبق آموزش و مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش و مدرس دانشگاه در برنامه «گفتگوی علمی» اظهار کرد: امسال به دلیل شرایط کرونایی اهمیت هفته پیوند اولیا و مربیان دو چندان شده است.

وی با تأکید براینکه در شرایط فعلی باید به دور از شعارزدگی به سمت اقدامات جهادی و عمل گرایی حرکت کنیم افزود: متأسفانه کم کاری ها در گذشته، شعارزدگی و جدی نگرفتن نقش اولیا و مربیان در آموزش مشکلات و تلفات تربیتی زیادی را به همراه داشته است.

اکبری به اصل دهم قانون اساسی اشاره و بیان کرد: طبق این اصل، همه قوانین و مقررات و برنامه ریزی های مربوطه باید در جهت تسهیل تشکیل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد.

وی با تأکید براینکه مثلث تربیتی (مدرسه، والدین و جامعه) صرفاً نباید به عنوان یک نماد مطرح باشد افزود: در آموزش و پرورش نوین، اینطور نیست که فقط مدرسه و معلم متولی آموزش باشند بلکه طبق نتایج کلیه پژوهشهای مستند علمی، خانواده به عنوان پایه و اساس آموزش ها شناخته می شود.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه باور به سودمندی تحصیل در جامعه ما تضعیف شده افزود: متأسفانه همه، انگشت اتهام را به سمت آموزش و پرورش گرفته اند درصورتیکه پرکارترین وزیر ما وزیر فعلی آموزش و پرورش است.

اکبری با بیان اینکه 90 درصد از نقش انجمن و اولیا را مادران ایفا می کنند تأکید کرد: خانواده ها در این شرایط کرونایی حتماً باید ساعت خواب و بیداری و کلاس های مجازی فرزندان را کنترل و مدیریت کنند و بچه ها با لباس رسمی در کلاس های مجازی حاضر شوند.

وی اضافه کرد: تعمیرات منزل باید با برنامه درسی بچه ها هماهنگ باشد، خانواده ها از گویش های مثبت و تشویق آمیز استفاده کنند و نقاط قوت و ضعف تدریس را حتماً به مدرسه منعکس نمایند.

مدیرکل اسبق آموزش و مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه هفته اولیا و مربیان نباید صرفاً به یک نماد و در مدت زمان کوتاه خلاصه شود مطرح کرد: طرح «خانه اولیا در مدرسه» می تواند در این زمینه موثر باشد.

اکبری در پایان این «گفتگوی علمی» رادیو گفت وگو، در رابطه با کارکرد شبکه «شاد» گفت: شبکه شاد باید زمان مشخصی را به تدوین و ارائه آموزشهای مهارتی مخصوص اولیا و متناسب با ویژگی های دوران رشدی فرزندان آنها اختصاص دهد و البته شهرداری ها هم باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

دسترسی سریع
گفت و گوی علمی