گفت وگوی علمی شنبه تا چهارشنبه از ساعت 21:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي علمي

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران: خانواده ها نگران نمره فرزندان نباشند

دُرّی در رادیو گفت‌وگو تأکیدکرد: خانواده ها به جای اینکه نگران نمره فرزندشان باشند از این فرصت استفاده کرده و فرزند خود را به یادگیری بهتر تشویق کنند.

1399/07/28
|
10:47
|

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، دکتر پانته آ دُرّی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه «گفتگوی علمی» در رابطه با نقش اولیا و مربیان در آموزش مجازی اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان به عنوان یکی از ارکان مهم مدرسه و ساختار غیردولتی می تواند بسیاری از جریان ها را هدایت کند.

وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خانواده از اصلی ترین عوامل موثر بر جریان تربیت پذیری است و به همین دلیل هم نهاد تعلیم و تربیت، امر مهم تربیت فرزندان را به نیابت از خانواده ها انجام می دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به پنج رکن اصلی مدرسه گفت: مدیر مدرسه، شورای معلمان، انجمن اولیا و مربیان، شورای دانش آموزی و شورای مدرسه به عنوان پنج رکن مدرسه مشکلات و مسائل مدرسه را شناسایی و برای آنها راه حل پیدا می کنند.

دُرّی با بیان اینکه نقش تربیتی و آموزشی خانواده ها در منازل به دنبال شیوع کرونا پررنگ تر شده اظهارکرد: با شیوع کرونا در ایران، موقعیت یادگیری دانش آموزان از فضای مدرسه یعنی آموزش چهره به چهره توسط گروه همسال و معلم به منزل و فضای مجازی منتقل شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: کرونا با همه مشکلاتی که ایجاد کرده اما فاصله نظام آموزشی ما را با نظام های تعلیم و تربیت دنیا کاهش داد. به عنوان مثال15 سال است که فرد یادگیرنده ی فعال مشارکت جو جای خودش را در دنیا پیدا کرده اما یادگیرنده در ایران قبل از کرونا صرفاً یک شاگرد منفعل بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در بخش دیگر این برنامه، دانش آموز و خانواده و معلم را سه ضلع اصلی آموزش در این دوران کرونایی معرفی کرد و گفت: رعایت نظم خانه، چیدمان فضای مناسب، عدم تداخل برنامه های جانبی با ساعت برنامه یادگیری دانش آموز و بازیابی قوای دانش آموزان در زنگ تفریح از جمله مسائل مهمی هستند که باید توسط اعضای خانواده رعایت شوند.

دُرّی تأکید کرد: اگر دانش آموز توانایی خودکنترلی و خود انضباطی ندارد خانواده باید با صبر و آرامش و برجسته کردن اهداف یادگیری به صورت عینی به فرزند خود کمک کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران افزود: خانواده ها به جای اینکه نگران نمره فرزندشان باشند از این فرصت استفاده کرده و فرزند خود را به یادگیری بهتر تشویق کنند.

دسترسی سریع
گفت و گوی علمی