صبح و گفت‌وگو شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 به مدت 90 دقیقه

رادیو گفت و گو

صبح و گفت‌وگو

عضو علی البدل هیئت مدیره اتحادیه كالای كشت بافت و جوراب تهران: کسانی که باید در کف بازار جلوی توزیع برندهای خارجی غیر مجاز را بگیرند، عملا هیچ کاری ندارند

عضو علی البدل هیئت مدیره اتحادیه کالای کشت بافت و جوراب تهران گفت: دستورالعملی تهیه شده که هم برای مصرف کننده و هم برای تولیدکننده کمک کننده باشد تا تولید ایرانی رونق پیدا کند .

1396/09/14
|
11:08
|

برنامه "صبح و گفت و گو" رادیو گفت و گو با موضوع پوشاک ایرانی ، با حضور دکتر شهریاری عضو علی البدل هیئت مدیره اتحادیه کالای کشت بافت و جوراب تهران به روی آنتن رفت.

دکتر شهریاری در آغاز با بیان اینکه هزینه تولید پوشاک خیلی بالا است، گفت: در چنین شرایطی اگر بتوانیم صادرات انجام دهیم، می توانیم از پس بسیاری از مشکلات مالی بر بیاییم. در ماه های گذشته نیز خیلی به بحث صادرات توجه شده است اما آنچه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، سهم بازاری است که در سال های اخیر به عنوان تولید کننده داخلی از دست داده ایم زیرا اجازه داده ایم برندهای خارجی به راحتی سهم بازار داخلی را بگیرند.

وی افزود: دستورالعملی تهیه شده که هم برای مصرف کننده و هم برای تولید کننده کمک کننده باشد تا تولید ایرانی رونق پیدا کند اما عملا بعد از یک سال و نیم از ابلاغ این دستورالعمل، تمام نهادهایی که باید آن را اجرا کنند، عقب کشیده اند و هر کدام به دلایل مختلف این دستورالعمل را اجرا نکرده اند. کسانی که باید در کف بازار جلوی توزیع برندهای خارجی غیر مجاز را بگیرند، عملا هیچ کاری ندارند.

عضو علی البدل هیئت مدیره اتحادیه کالای کشت بافت و جوراب تهران با اشاره به تولیدات داخل گفت: در ایران تولید کننده های برندی داریم که کالاهای با کیفیت تولید می کنند زیرا صنعت نساجی قدرتمندی در کشور داریم. با این وجود به دلیل مشکلاتی که در توزیع وجود دارد، عمده سود را توزیع کننده می برد و تولید کننده کمترین سود را دارد.


این موضوع باعث شده تولیدکنندگان نیز وارد فاز توزیع شوند. اگر به مجتمع های تجاری مراجعه کنیم، در کنار برندهای خارجی، برندهای داخلی نیز اقدام به توزیع می کنند و در بین مصرف کنندگان نیز محبوبیت پیدا کرده اند.

وی در عین حال تصریح کرد: البته مجتمع های تجاری به دلیل هزینه اجاره و قیمت بسیار گران هستند و تولیدهای ایرانی نمی توانند در این مجتمع های تجاری حضور پیدا کنند زیرا اساسا برای آنها این امکان وجود ندارد در کنار سرمایه گذاری کلانی که برای تولید انجام داده اند، ماهانه حداقل 40 میلیون تومان برای اجاره پرداخت کنند.

شهریاری در ادامه بیان داشت: برای شروع فعالیت، یک برند نیاز دارد حداقل 20 مغازه در ایران داشته باشد تا بتواند مشتری جذب کند و وقتی هزینه این مغازه های توزیع کننده را کنار هم جمع می کنیم، به یک عدد هنگفت می رسیم که برای تولید کننده ای که ده ها هزینه دیگر در مسیر تولید دارد، بسیار سنگین است.

دسترسی سریع
صبح و گفت‌وگو