صبح و گفت‌وگو شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 به مدت 90 دقیقه

رادیو گفت و گو

صبح و گفت‌وگو

علی اكبر پور احمد نژاد: بازارهای شمال پایتخت ، محل عرضه برندهای تقلبی

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران درباره برندهای تقلبی گفت: عموما اماکن درجه بالای اقتصادی کشور از برندهای تقلبی استفاده می کنند که نمونه آن را می توان در بازارهای شمال پایتخت دید.

1396/05/02
|
11:45
|

برنامه "صبح و گفتگو" رادیو گفت وگو با موضوع علل گسترش برندهای تقلبی در بازار و با حضورعلی اکبر پوراحمدنژاد دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران به روی آنتن رفت.

علی اکبر پور احمد نژاد در خصوص علت وجود برندهای تقلبی با وجود برخوردهای قانونی که صورت می گیرد، تصریح داشت: حقیقت آن است که عده ای وجود دارند که نمی خواهند این وضع اصلاح شود. مصوبات وزارت صنعت در خصوص ساماندهی برندها خارج از حوزه قاچاق است اما ستاد مبارزه با قاچاق وارد این موضوع شده است.

وی درباره محل های رخ دادن این تخلف گفت: عموما اماکن درجه بالای اقتصادی کشور از برندهای تقلبی استفاده می کنند که نمونه آن را می توان در بازارهای شمال پایتخت دید. در واقع این تخلفات سوء استفاده از اعتماد عمومی شهروندان است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران تصریح داشت: ارائه برند تقلبی یک نوع کلاهبرداری است و در گام دوم می توان عنوان مستتر قاچاق را در آن یافت. این موضوع در دستور کار کمیسیون های مبارزه با قاچاق استان ها به ویژه پایتخت اجرایی ابلاغ شده است که همزمان با همکاری مسئولین در وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی این موضوع انجام می شود.

وی در خصوص روند مبارزه با برندهای تقلبی گفت: در 43 پاساژی که در شمال تهران داشتیم بررسی های میدانی صورت گرفت که متاسفانه شاهد بودیم بخش عمده ای از این برندها هیچ انتسابی به صاحب برند که یک کشور اروپایی است، ندارد. بر اساس قانون، هر برند خارجی که می خواهد در یک سرزمین دیگر فعالیت کند باید رسمیت آن مبنی بر منتسب بودن به اصل برند یا شرکت در توافقات بازرگانی کشور پذیرنده ثبت شود در حالی که در هیچ کدام از این برندها چنین موضوعی دیده نشد.

پوراحمدنژاد به اخطارهایی که سال گذشته به برندهای تقلبی داده شده اشاره کرد و بیان داشت: از مجموع اخطارها تنها هفت شرکت مشتمل بر 23 برند مراجعاتی در جهت ثبت برند خودشان با رعایت ضوابط قانونی کرده اند و بقیه برندها که قریب به 150 عنوان می شوند، اقدامی در این خصوص نکرده اند و عملا هیچ انتسابی به برند خارجی ندارند.

دسترسی سریع
صبح و گفت‌وگو