رواق تماشا یكشنبه ها از ساعت 22:00 به مدت 120 دقیقه

توصیه‌‌ای استراتژیك به وزیر میراث‌فرهنگی؛ آقای وزیر، وزارتخانه را ترک کنید!

کارشناس حوزه گردشگری با انتقاد از لابی‌گری وزیر برای فرار از نگاه نظارتی مجلس تاکیدکرد: شما که اعتقادی به وزارت‌گردشگری نداشتی، این مسند را ترک کن و بگذار کسی که اعتقاد دارد، درصدر بنشیند.

1399/07/28
|
13:07
|

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ سیدسهیل مهرزاد، کارشناس توسعه بازار در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی با حضور در برنامه «رواق تماشا» با اشاره به اینکه مدیران ارشد بدنه گردشگری از مشکلات تشکل‌ها و حتی تعداد آن‌ها بی اطلاعند، گفت: کسی که برای این مهم انتخاب می‌شود، باید بویی از صنعت گردشگری برده باشد و بخش خصوصی او را قبول داشته باشد.

وی با اعلام اینکه فاصله‌ای هزاران کیلومتری در مدیریت دولت در بخش گردشگری و فعالان حوزه خصوصی وجود دارد، اظهار کرد: یکی از معضلات اصلی ما در بخش مدیریت است و ما قبل از اینکه به تبلیغات در حوزه گردشگری بپردازیم باید روشن کنیم که چه خدماتی برای تبلیغ در نظر داریم؟

مهرزاد با بیان اینکه زیر ساخت‌ها از جمله هتل و ترنسفر به وفور در کشور و با کیفیت‌های مختلف وجود دارد، قدم اول برای تبلیغات را لزوم ایجاد محتوا دانست و تاکید کرد: اگر تولید محتوا بدرستی صورت نگیرد، هزینه کرد برای تبلیغات، پول دور ریختن است.

وی معتقد است در بازار رقابتی که سایر کشورها روی بهترین تبلیغات محتوایی سرمایه گذاری می‌کنند، گفت: ما فاقد علم محتوا سازی هستیم چون خجالت می‌کشیم یا سواد این مهم را نداریم تا بدانیم چرخِ تولید شده را از نو نمی‌سازند.

مهرزاد با اعلام اینکه از ترکیه گرفته تا کشورهای دور دست، الگوهای فنی خوبی برای محتواسازی در اختیار می‌گذارد، گفت: مبلغان گردشگری در کشور باید یکبار تبلیغات تصویری دنیا با ببینند و آن‌ها نیز در همین خط سیر حرکت کنند.

این کارشناس توسعه بازار در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی با اشاره به کلام امیر که «تجربه بالاتر از علم است» تاکید کرد: متاسفانه ما دنبال تجربه‌ها نیستیم و حتی آژانس‌ها با هم همکاری نمی‌کنند تا مبادا دیگران از اقدامات تبلیغی یکدیگر سردر نیاورند.

مهرزاد با بیان اینکه آژانس‌های گردشگری ایرانی در همه نمایشگاه‌های تخصصی در سایر کشورها شرکت و در این حوزه سرمایه گذاری می‌کنند ولی هیچیک درصدد جذب توریست قدمی بر نمی‌دارند، گفت: یک توراپراتور در چین تا 10 میلیون توریست در طول سال جابجا می‌کند، اما بهترین آژانس ایرانی با افتخار ادعا می‌کند امسال 8 هزار توریست داشته است.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو در خصوص چرایی تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه گفت: آقای عزیزی که مدیریتِ وزارتخانه را عهده دار است، پیشتر با مجلس و سایر نهادها لابی می‌کرد تا میراث فرهنگی در حد سازمان باقی بماند، اما چگونه است که بعد از تحقق این مسئله، همین شخص برای وزیر شدن لابی می‌کند؟

مهرزاد گفت: خب شما که اعتقادی به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نداشتی، پس این مسند را ترک کن و بگذار کسی که اعتقاد دارد، در مسند بنشیند. پس شما نگران بوده که زیر نگاه نظارتی مجلس قرار بگیری!؟

دسترسی سریع
رواق تماشا