خیابان فرصت دوشنبه ها از ساعت 22:00 به مدت 120 دقیقه

رادیو گفت و گو

خيابان فرصت

اقتصاددان و مدرس دانشگاه بیان داشت: استارت آپ ها مکملی برای بازارهای سنتی هستند

اقتصاددان و مدرس دانشگاه با بیان اینکه استارت آپ ها مکملی برای بازارهای سنتی هستند، گفت: مهمترین کاری که استارت آپ ها انجام می دهند جمع کردن سرمایه گذاری تجمیعی یا انبوه است.

1396/02/12
|
15:32
|

برنامه "گفت و گوی علمی" رادیو گفت و گو با موضوع (استارت آپ ها، چالشها و راهکارها) با حضور دکتر علی باریکانی، اقتصاددان و مدرس دانشگاه به روی آنتن رفت.

دکتر باریکانی به تعریف استارت آپ پرداخت و گفت: وقتی زمانه و نگاه ها تغییر کرده، یکسری ابزارهای جدید و دستاویزهای جدید به فضای کسب و کار و فضای اقتصادی اضافه شده است. هر گونه فعالیتی که بیزنس به صورت کلی جمع بندی می شود یکی از آنها استارت آپ است.

وی افزود: استارت آپ، وسیله ای برای شروع کردن یک فعالیت است. استارت آپ ها به خودی خود می توانند یک سایت اینترنتی باشند و ما با معرفی یکسری محصولات بتوانیم جذب سرمایه داشته باشیم و یکسری مسائل جدید را خلق و معرفی کنیم و به صورت ویترینی به کسانی که علاقه مند هستند و می توانند از این قضیه ذی نفع باشند ارائه دهیم.

این اقتصاددان با بیان اینکه استارت آپ ها مکملی برای بازارهای سنتی هستند، تصریح کرد: مهمترین کاری که استارت آپ ها انجام می دهند جمع کردن سرمایه گذاری تجمیعی یا انبوه است. این فعالیت، کاری نیست که برای سرمایه گذاری به چند نفر احتیاج داشته باشد بلکه نیازمند پول است و برای اینکه به آن پول مورد نیاز سرمایه گذاری برسیم، به جای اینکه دو الی سه نفر را انتخاب کنیم که حامی برنامه ما باشند انبوهی از افراد با مبالغ بسیار پایین را انتخاب می کنیم.

وی با اظهار به اینکه شکستن ریسک، فلسفه استارت آپ است، تصریح کرد: به جای یک یا دو نفر، هزار یا 10 هزار نفر حامی کار می شوند و ریسک موجود بین ده هزار نفر تقسیم می شود یعنی رقم ریسک در فضای اعتماد قابل چشم پوشی است.

دکتر باریکانی به عملکرد یک استارت آپ پرداخت و عنوان کرد: کاری که استارت آپ می کند اول سرشکن کردن ریسک است دوم اینکه استارت آپ به دنبال حسن اعتماد است، گواهی می دهد و پیگیری می کند.

وی به بررسی عملکرد استارت آپ ها از نظر علمی پرداخت و گفت: می توان گفت استارت آپ جدیدترین و نوین ترین شیوه راه اندازی یک کسب و کار جدید است. اگر فضا برای استارت آپ مناسب باشد و راه بیافتد، می تواند واقعا طوفانی را در کسب و کار کشور به پا کند.

این مدرس دانشگاه با انتقاد از نحوه بازاریابی در ایران بیان داشت: اقتصاد پیشتاز دنیا خیلی سال است که از مرحله تولید گذشته و الان همه توجه و فشار و استرس روی مرحله بازاریابی است اما ما بعضا می بینیم که هنوز در مرحله تولید هستیم و دنبال این هستیم که نهاده هایمان را بهینه مصرف کنیم تا تولیدمان را بیشتر و هزینه تولید را کمتر کنیم اما در بازاریابی باید نیاز را احساس کنیم و در واقع این صحیح ترین و کاملترین بازاریابی است.

دسترسی سریع
خیابان فرصت