كاركرد رسانه انقلابی چیست؟ كارشناسان در "ساعت 24 ویكدقیقه" معتقدند یكی از رسالتهای مهم در رسانههای انقلابی، تبیین مؤلفههای اصلی گفتمان انقلاب است كه موجب افزایش سرمایه اجتماعی میشود. 1403/07/30
فاصله معنادار برخی رسانههای داخلی از حوزه اخلاق به عقیده پژوهشگر حوزه شناختی برخی رسانهها در كشور دور از اخلاق فعالیت میكنند، چون اینها هنوز درنیافتهاند كه در فضای جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی نفس میكشند. 1403/07/25
بیبیسی چگونه اعتماد مخاطب را جلب میكند؟ یك پژوهشگر حوزه هنر و رسانه تأكید كرد، بیبیسی مستندهای بسیاری را میسازد كه لزوماً سیاسی نیستند و این گستردگیِ فعالیت و محتوا، باعث اعتماد مخاطب میشود. 1403/07/19
بازگشت به اصول اعتمادآفرین باید خطمشی امروزِ رسانه باشد كارشناسانِ حاضر در برنامة "ساعت 24 ویكدقیقه" معتقدند مبنای فكری جامعه در اصول یكسان است و ازاینرو، شرط لازم برای اعتمادسازی در میانِ سرمایه اجتماعی توسط رسانه، بازگشت به همین اصول است. 1403/07/17
شهروند مدرن كیست/ نظر رهبری چیست؟! كارشناس حوزه راهبردی معتقد است غربیها الگوی شهروند مدرن را به جوانان ما عرضه داشته و ویترین موردنظر خود را هم نشان میدهند كه با الگوی تمدنسازی موردنظر رهبری در تضاد است. 1403/07/04
چرا "سلام فرمانده" ماندگار نشد؟! كارشناس حوزه شناختی با ذكر مثالی از مانایی تولیدات رسانهای، از عدم ظرفیتسنجی سرود "سلام فرمانده" و راز ماندگار نشدن آن سخن گفت. 1403/07/01
اربعین؛ بزرگترین تجمع شناختی یك كارشناس حوزه رسانه معتقد است اتمسفر امام حسین(ع) یكی از بزرگترین حوزههای شناختی در عالم است. 1403/06/27
اعتمادزایی؛ اولویت رسانه در بحرانها كارشناسان در برنامه "ساعت 24 ویكدقیقه" معتقدند اعتماد آفرینی در جامعه باید توسط آن دسته از رسانههایی اتفاق افتد كه قرار است در زمان بحران هم نقش آفرین باشند. 1403/06/25
رسانه باید در كنار سیاست بایستد مدیركل پژوهشِ خبرگزاری ایرنا با اعتقاد بر این كه نگاه حكمرانی باید به سمت رسانه سوق پیدا كند، گفت: رسانه باید در كنار سیاست و اقتصاد بایستد. 1403/06/20
رسانه و تولید گفتمانی جدید برای رسیدن به حكمرانی خردمندانه جدول پخش رادیو گفتوگو كلان سرفصلهای حكمرانی خردمندانه را با حضور كارشناسان و صاحبنظران بررسی میكند. 1403/06/11
مسیر تكاملیافتگی از رسانه میگذرد كارشناس حوزه رسانه بر این باور است مسئولان باید ظرفیت نقد داشته باشند و رسانه نباید مداح و ستایشگر مسئولان باشد؛ چون در این صورت كشور رشد نخواهد كرد. 1403/06/10
وقتی معیشت دستوپای رسانه را میبندد سردبیر روزنامه هممیهن معتقد است تا زمانی كه شرایط اجتماعی و اقتصادی مخاطب را بهبود نبخشیم، اقدامات تبلیغاتی در رسانه، موجب ارتقای سطح تحمل مخاطب نمیشود. 1403/06/07
قبض و بسط رسانه امید را نابود میكند كارشناسان این برنامه معتقدند؛ بدترین حالت در رسانه، قبض و بسط و ذبح شریعت است كه مفهوم ولایت، عدالت، امید و سبك زندگی را تغییر میدهد. 1403/06/02
رسانه چگونه میتواند نیاز مخاطب را پاسخ دهد؟ كارشناس حوزه شناختی معتقد است در ماجرای شهادت اسماعیل هنیه، رسانههای خودی یك روایت واحد را منتشر نكردند و مخاطب در چنین فضایی، معطل رسانه نمیماند. 1403/06/01
چرا مردم به رسانه اعتماد ندارند؟! مدیر انصافنیوز معتقد است امروزه اعتماد مخاطب به رسانههای داخلی كاهشیافته و برای ترمیم این شكاف، نیازمند رفع محدودیتهای خبری و كاهش تصدی دولت بر رسانه هستیم. 1403/05/23
حمله دستهجمعی بلاگرها/ عقبمانده نباشیم... كارشناس جنگ شناختی معتقد است عدم درك درست و صحیح از روند وبلاگنویسی در كشور، بلاگرها را به رهبران اجتماعی در دهه 90 تبدیل كرده است. 1403/05/21