"قدرت اندیشه" و "تفكر خلاقانه"؛ دو عنصر كلیدی در اثرگذاری فرهنگی عضو مركز دایره المعارف بزرگ اسلامی گفت: نكته مهم در ساخت فرهنگ، تفكر خلاقانه و قدرت اندیشه مردمان یك جامعه است و در صورت جدایی این عنصر، فرهنگ صرفاً یك امر مادی می شود. 1398/06/05|
تعارضات در سطوح فرهنگی از میزان اثرگذاری می كاهد حبیب رحیم پور گفت: تعارض بین حرف و عمل در سطوح مختلف فرهنگی، تعارض ایده های مختلف و تعارض بین حرف و لوازم حرف نه تنها موجب اثرگذاری فرهنگی نخواهد شد بلكه برعكس آن هم عمل خواهد كرد 1398/06/05|
فرهنگ خاطره نویسی و تجربه نگاری در ایران ضعیف است نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وجود تعداد بالای فارغ التحصیلان ادبی و فرهنگی در ایران اما خود فرهنگ خاطره نویسی و تجربه نویسی در بین مردم رواج نیافته است. 1398/06/04|
بررسی علل و عوامل غفلت فرهنگی؛ از مضمون تا آثار مخرب گفت و گوی فرهنگی قصد دارد تا در برنامه چهارم شهریور با موضوع بررسی علل و عوامل غفلت فرهنگی؛ از مضمون تا آثار مخرب مخاطبان را همراهی نماید. 1398/06/04|
مدیران فرهنگی رغبتی برای خاطره نویسی ندارند عضو هیئت مدیره انجمن قلم ایران گفت: اشتهای نویسندگی در بین مدیران سیاسی به شدت بالاست اما این اشتها در مدیران فرهنگی ما وجود ندارد. 1398/06/04|
تجربه نگاری مدیران، ضریب خسارات را كاهش می دهد رئیس پژوهشكده اسناد گفت: ارائه دلایل عدم موفقیت، شكست پروژه و ناكارآمدی ها به مدیران بعدی از وقوع اشتباهات و خسارات احتمالی جلوگیری خواهد كرد. 1398/06/04|
بخش عمده معیارهای داخلی نشر در ایران، كمّی است امینیان با انتقاد از اینكه پیام كتاب های حوزه ادبیات جنگ به ندرت در بسته های جذاب و با قابلیت شنیدن منتقل شده گفت: بسیاری از معیارهای داخلی نشر در ایران، كمّی است. 1398/06/03|
مجهز شدن به تكنولوژی روز؛ شرط استفاده حداكثری از ظرفیت نشر نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای استفاده حداكثری از ظرفیت نشر باید به تكنولوژی های روز دنیا مجهز شویم. 1398/06/03|
حمایت از آژانس های ادبی و هنری در كشور ضروری است عباس حسینی نیك گفت: آژانس های ادبی و هنری در كشور باید حمایت شوند تا آثار ادبی ایران را به خارج از كشور معرفی كنند. 1398/06/03|
خاطره نگاری و تجربه نگاری مدیران فرهنگی گفت و گوی فرهنگی قصد دارد تا در برنامه سوم شهریور با موضوع خاطره نگاری و تجربه نگاری مدیران فرهنگی مخاطبان را همراهی نماید. 1398/06/03|
چالش های حضور در بازار جهانی نشر گفت و گوی فرهنگی قصد دارد تا در برنامه دوم شهریور با موضوع چالش های حضور در بازار جهانی نشر مخاطبان را همراهی نماید. 1398/06/02|
در حوزه بازارسازی فرهنگی عملكرد مناسبی نداشته ایم مشاور كسب و كار گفت: ابتدا باید تعریف مناسبی برای جامعه شناسان و فرهنگ شناسان داشته باشیم تا معضلات اجتماعی را آسیب شناسی كنند. 1398/06/01|
فرهنگ ساخته نمی شود/ مدیران نگاهی بازاری به فرهنگ دارند بهنام زنگی گفت: ریشه دارترین و اصلی ترین حركتی كه باید در حوزه بازارسازی فرهنگی انجام دهیم، تجدید و اصلاح نگرش در فرهنگ است و نمی توان فرهنگ را به شكل دستوری ایجاد كرد. 1398/05/31|
نگاه غالب سازمان های فرهنگی به استارت آپها، سنتی است متخصص تجاری سازی و توسعه كسب و كارهای نوین درباره استارت آپ های حوزه فرهنگ اظهار داشت: در تمام حوزه از جمله استارت آپ ها به فرهنگ كمتر پرداخته شده زیرا عموما سازمان های فرهنگی، سنتی هستند. 1398/05/30|
متخصصان حوزه فرهنگ از دنیای فناوری فاصله دارند مشاور كسب و كارهای نوین بیان كرد: به خاطر اینكه متخصصان حوزه فرهنگ، از دنیای برنامه نویسی و بازاریابی و صاحبان فناوری فاصله دارند، اكثر استارت آپ های فرهنگی موفق نیستند و یا اگر موفق بودند نتایج در معرض استفاده قرار نگرفت. 1398/05/30|
لزوم ایجاد رویكرد فرهنگی اصیل ایرانی با محوریت رسانه كبیری یگانه مطرح كرد: ما باید نگاه شرق شناسانه و فرهنگی اصیل ایران زمین را با محوریت رسانه ایجاد كنیم و تفكرات و ذهنیت اصیل ایرانی را به مخاطبان ارائه دهیم. 1398/05/28|