اجرایی شدن بندهای سند ملی نخبگان اشكال اصلی آن است مجید سلطانی اظهار كرد: در اجرای سند ملی نخبگان به همان راحتی كه جملات را می خوانیم نمی توانیم مباحث را كیفی كنیم و مجبور به كمی سازی هستیم. وقتی قضایا را كمی سازی می كنیم با مشكلاتی مواجه می شویم. 1398/09/20|
شاخصهای لازم برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان چیست؟ برنامه گفتگوی علمی، بیستم آذر از به روزرسانی سند ملی نخبگان با تاكید بر بررسی شاخصهای نگهداشت نخبگان سخن میگوید. 1398/09/20|
خریدار محصولات بیرونی به علت نبود برنامه ریزی در جهت جذب نخبگان احمدیان گفت: امروزه رقابت شدیدی بین كشورها برای جذب نخبگان وجود دارد. اگر ما نتوانیم در این زمینه برنامه ریزی درستی كنیم در آینده نزدیك خریدار محصولات بیرونی خواهیم بود و برای اینكه بتوانیم فروشنده محصول شویم اكنون باید سرمایه گذاری كنیم. 1398/09/19|
بازنگری در برنامه های درسی برخی از رشته ها، امری ضروری است حسین نادری منش به سطح بندی علوم اشاره كرد و گفت: در بعضی از علوم مانند پزشكی، هر سال كتاب جدیدی ارائه می شود و ممكن است حرف های سال قبل، امسال كاربردی نباشد و به همین جهت بازنگری در برنامه های درسی یك امر ضروری است. 1398/09/17|
ارائه یك انسان متخصص و متعهد، انتظار جامعه از برنامه های درسی دانشگاهی است حقپناهی به برنامههای درسی در نظام آموزش عالی اشاره كرد و گفت:انتظار از برنامههای درسی در مقاطع تحصیلی مختلف این است كه نیروی انسانی یا همان سرمایه ملی كه به دانشگاهها بعنوان امانت سپرده شده استدر نهایت یك انسان متخصص و متعهدارائه دهد. 1398/09/17|
فاصله چند میلیارد یورویی سرانه آموزشی در ایران و كشورهای توسعه یافته شیخ اعظمی بیان كرد: سرانه دانش آموزی در ژاپن 165 میلیارد یورو و در آلمان 129 میلیارد یورو است در حالی كه سرانه دانش آموزی در ایران كمی بیش از 6 میلیون یورو است و این موضوع سبب ضعف زیاد در فضای آموزشی كشور است. 1398/09/13|
آموزش باید مانند فناوری پویا و فعال باشد محمدرضا مباشری بیان كرد: آموزش باید به مانند فناوری پویا و فعال باشد این پویایی در نظام آموزشی كشور وجود ندارد و در حقیقت از 60 سال قبل، نظام آموزشی كشور راه را اشتباه رفته است و هرچه زودتر باید به راه صحیح بازگردد. 1398/09/13|
بررسی علت ناكارآمدی نظام آموزشی در كشور برنامه گفتگوی علمی، دوازدهم آذر از علت ناكارآمدی نظام آموزشی در كشور سخن میگوید. 1398/09/12|
سند تحول بنیادین، بر مشاركت اولیاء در مدارس به عنوان یك حق تاكید دارد حجت الله بنیادی بیان كرد: مشاركت مردم در آموزش و پرورش، به عنوان یك حق برای اولیاء در سند تحول بنیادین آمده است و دولت نیز مكلف است این حق را برای اولیاء قائل شود. 1398/09/11|
آموزش و پرورش اعتقادی به مشاركت فكری والدین در مدارس ندارد محمدعلی امیری با اشاره به شرایط انجمن های اولیاء و مربیان در مدارس، بیان كرد: آموزش و پرورش اعتقادی به مشاركت فكری والدین در مدارس ندارد و اساسا در تمام ساختار آموزش و پرورش از گذشته تا كنون اعتقاد به عدم مشاركت والدین وجود داشته است. 1398/09/11|
انجمن اولیاء و مربیان باید انتقال دهنده صدای والدین باشد ایمانی بیان كرد: انجمن های اولیاء و مربیان باید شبیه گروه های مردم نهاد تحت عنوان یك سازمان غیر دولتی فعالیت كند تا بتواند منعكس كننده درخواست ها و انتظارات والدین باشد. 1398/09/11|
ارتباط بین دانشگاه و صنعت نباید صوری باشد وحید قبادیان اظهار كرد: ارتباط بین دانشگاه و صنعت نباید صوری باشد بلكه باید عملی باشد. كاربردی نمودن پژوهش ها و حمایت مالی در این زمینه امر مهمی است كه در این زمینه این راهكار عملی را نمی بینیم. 1398/09/10|
موانع ارتقای كیفیت در موسسات آموزشی و پژوهشی برنامه گفتگوی علمی، نهم آذر از موانع ارتقای كیفیت در موسسات آموزشی و پژوهشی در كشور میگوید. 1398/09/09|
روحیه دانشگاهی در پژوهشگاه وجود ندارد، سیستم كارمندی بر پژوهشگاه ها حاكم است بیت الله بدرلو با ابراز تاسف از اینكه روحیه دانشگاهی در پژوهشگاه وجود ندارد، گفت: بیشتر سیستم كارمندی بر پژوهشگاه ها حاكم است و همین باعث شده بازدهی پژوهشگاه ها شدیدا كاهش پیدا كند. 1398/09/08|
سیطره و تولی گری دولت بر پژوهشگاه ها مانع اصلی رشدشان است امیر شاه میری بیان كرد: ساختار كار دانشگاه و روش كار پژوهشگاه ها در اصطلاح باید چابك باشند درحالیكه در همه جای دنیا دولت مانع از تحرك بیشتر می شود و می خواهد وضع موجود را تثبیت كند بنابراین باید پژوهشگاه ها خصوصی و یا غیر دولتی باشند. 1398/09/08|
آموزش و پژوهش شانه به شانه یكدیگرند و نه سایه به سایه همدیگر امیر رضا اصنافی با بیان اینكه آموزش و پژوهش شانه به شانه یكدیگرند و نه سایه به سایه، تصریح كرد: كسی كه دارد پژوهش می كند در یك مرحله ای نیاز به آموزش دارد ولی به این معنا نیست كه مثلا فلان پژوهشگاه مستقیما وارد پروسه جذب دانشجو شود. 1398/09/07|